ook helemaal nieuw hier
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: ook helemaal nieuw hier
Bij deze verzekeringsmaatschappij heb ik een oltimer verzekering lopen. Mogen zoveel oldtimer tractoren op als je maar wilt voor hetzelfde bedrag.
http://www.overwater-assurantie.nl/bymy ... C4EAD54%7D
http://www.overwater-assurantie.nl/bymy ... C4EAD54%7D
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
Re: ook helemaal nieuw hier
Best mooi geworden. Jij hebt van weinig veel gemaakt. Zelfs de spatborden lijken weer als nieuw. hoe heb je dat gehad?
is het wel een gelijkstroomdynamo? Heb je de steuntjes naast de aftakas wel voor de schoorkettinkjes? Hier ligt ook nog een hulpstukje van de decompressie.
is het wel een gelijkstroomdynamo? Heb je de steuntjes naast de aftakas wel voor de schoorkettinkjes? Hier ligt ook nog een hulpstukje van de decompressie.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Ziet er al goed uit in de grondverf. Ik hoop dat de volgende lagen net zo goed lukken.
Hoewel je oplossing niet overal origineel is, kan ik het wel waarderen.
Heb je trouwens voldoende ruimte tussen te band en de legerkist?
Ik kan me zo voorstellen dat nieuwe banden ietsje groter zijn.
Hoewel je oplossing niet overal origineel is, kan ik het wel waarderen.
Heb je trouwens voldoende ruimte tussen te band en de legerkist?
Ik kan me zo voorstellen dat nieuwe banden ietsje groter zijn.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: ook helemaal nieuw hier
symen
Of het gelijk of wisselstroom is weet ik niet,snap het verschil eigenlijk niet,maar komt van een moderne auto af.
Het hulpstukje van de decompressie wil je dat nog eens opsturen.
En de houders van de schoorkettingen heb je die ook?(en 2 moeren met fijne draad?)
De spatborden heb ik helemaal kaal geslepen,en eentje was onder flink weg geroest,daar heb ik een nieuw stuk ingelast.
Verder heb ik ze wat uitgedeukt.
gerrit
als ik nieuwe banden monteer dan zal de kist inderdaad omhoog moeten,maar daar kan ik wel wat busjes tussen zetten.
Vind het wel makkelijk om iets mee te kunnen nemen.
Of het gelijk of wisselstroom is weet ik niet,snap het verschil eigenlijk niet,maar komt van een moderne auto af.
Het hulpstukje van de decompressie wil je dat nog eens opsturen.
En de houders van de schoorkettingen heb je die ook?(en 2 moeren met fijne draad?)
De spatborden heb ik helemaal kaal geslepen,en eentje was onder flink weg geroest,daar heb ik een nieuw stuk ingelast.
Verder heb ik ze wat uitgedeukt.
gerrit
als ik nieuwe banden monteer dan zal de kist inderdaad omhoog moeten,maar daar kan ik wel wat busjes tussen zetten.
Vind het wel makkelijk om iets mee te kunnen nemen.
Re: ook helemaal nieuw hier
En daar ben ik weer !
Vorige week een paar uur rondgereden,ging prima.
Vandaag wou ik de ferguson starten en kreeg hem niet aan de praat !
Heb de verstuiver die net voor de gloeiplug eruit gehaald,daar komt een half straaltje uit.
Zou daar geen nevel uit moeten komen?
Gloeiplug werkt prima.
Nog een tijd in de ultrasoonreiniger gehad,maar werd niet veel beter.
Zal dat aan het startprobleem liggen?
Vandaag ook een thermostaat er in gezet,er zat namelijk niets in.
Vorige week een paar uur rondgereden,ging prima.
Vandaag wou ik de ferguson starten en kreeg hem niet aan de praat !
Heb de verstuiver die net voor de gloeiplug eruit gehaald,daar komt een half straaltje uit.
Zou daar geen nevel uit moeten komen?
Gloeiplug werkt prima.
Nog een tijd in de ultrasoonreiniger gehad,maar werd niet veel beter.
Zal dat aan het startprobleem liggen?
Vandaag ook een thermostaat er in gezet,er zat namelijk niets in.
Re: ook helemaal nieuw hier
beetje gespoten.
niet de originele kleuren maar vind dit wel mooi.
[/url
[URL=http://s889.photobucket.com/user/chevy3 ... a.jpg.html]

niet de originele kleuren maar vind dit wel mooi.

[URL=http://s889.photobucket.com/user/chevy3 ... a.jpg.html]


-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
- Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk
Re: ook helemaal nieuw hier
Ziet er goed uit zeg.
Ik zag het verkoperen voorbij komen en ben daarin erg geinteresseeerd.
Is dat nog gelukt, en zo ja hoe?
Ik zag het verkoperen voorbij komen en ben daarin erg geinteresseeerd.
Is dat nog gelukt, en zo ja hoe?
Re: ook helemaal nieuw hier
hmm,
verkoperen valt niet mee.
Ben laatst bij vernikkelaar geweest en advies gevraagd.
koper aan de plus en te verkoperen product aan massa.
hun hadden er 5 volt op staan,amperage weet ik niet.
Zij gebruiken coustic soda,dan moet het werken.
Ik heb toen gewone soda gebruikt en dat is niet agresief genoeg.
Ik had toen ook gewone koperdraad geprobeert,maar schijnt beter te werken met dunne strengen koper.
Dat heb ik nog niet geprobeert.
Misschien kan je hier wat mee om wat te proberen.
Ik heb een oude laboratorium voeding waar je wat mee kan instellen qua stroom en amperage.
In elk geval succes ermee en als het lukt hoor ik het graag.
verkoperen valt niet mee.
Ben laatst bij vernikkelaar geweest en advies gevraagd.
koper aan de plus en te verkoperen product aan massa.
hun hadden er 5 volt op staan,amperage weet ik niet.
Zij gebruiken coustic soda,dan moet het werken.
Ik heb toen gewone soda gebruikt en dat is niet agresief genoeg.
Ik had toen ook gewone koperdraad geprobeert,maar schijnt beter te werken met dunne strengen koper.
Dat heb ik nog niet geprobeert.
Misschien kan je hier wat mee om wat te proberen.
Ik heb een oude laboratorium voeding waar je wat mee kan instellen qua stroom en amperage.
In elk geval succes ermee en als het lukt hoor ik het graag.
Re: ook helemaal nieuw hier
Ben ik weer met een vraag !
Tractor loopt redelijk goed,31 km per uur
in het begin nieuwe olie in het motorblok gedaan,5 liter
Van de week afgetapt,komt er 12 liter uit ! dus een hoop diesel in de motor !
Dus nieuwe olie erin 5 liter en na een uur rijden geeft mn pijlstok al weer veeel te veel aan.
Waar kan dit aan liggen?
zuigerveren versleten ,of een lek bij de brandstofpomp naar de motor?
Ik denk dat de zuigerveren vervangen moeten worden ?
Of iemand anders die er anders over denkt??
Tractor loopt redelijk goed,31 km per uur
in het begin nieuwe olie in het motorblok gedaan,5 liter
Van de week afgetapt,komt er 12 liter uit ! dus een hoop diesel in de motor !
Dus nieuwe olie erin 5 liter en na een uur rijden geeft mn pijlstok al weer veeel te veel aan.
Waar kan dit aan liggen?
zuigerveren versleten ,of een lek bij de brandstofpomp naar de motor?
Ik denk dat de zuigerveren vervangen moeten worden ?
Of iemand anders die er anders over denkt??
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
- Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk
Re: ook helemaal nieuw hier
Dank voor je uitleg over het verkoperen. Zal ook wel even duren eer ik de spullen bij elkaar heb maar ga het zeker proberen.
Je vind er weinig over op het www.
Vul je wel op het punt bij waar je moet bijvullen voor de motor. 5 liter lijkt mij ook bitter weinig voor een trekker blok.
En tap je af op het aftap punt van het blok?
Misschien wat onnozele vragen maar wat ije schrijft lijkt op toverkunst.
Je vind er weinig over op het www.
Vul je wel op het punt bij waar je moet bijvullen voor de motor. 5 liter lijkt mij ook bitter weinig voor een trekker blok.
En tap je af op het aftap punt van het blok?
Misschien wat onnozele vragen maar wat ije schrijft lijkt op toverkunst.
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
31 km/h is veel te hard. Je trekker rijdt normaal niet sneller dan 23 of 24 km/uur. Je moet het motortoerental lager afregelen, anders breekt er vroeg of laat iets in de motor en kun je op zoek naar een nieuwe motor.
Heb je al aan de olie geroken? Waarschijnlijk komt er onverbrande diesel in. De meest aannemelijke plek is het opvoerpompje. Daarvan is waarschijnlijk het membraam stuk.
Met versleten zuigerveren heeft het niets te maken.
Heb je al aan de olie geroken? Waarschijnlijk komt er onverbrande diesel in. De meest aannemelijke plek is het opvoerpompje. Daarvan is waarschijnlijk het membraam stuk.
Met versleten zuigerveren heeft het niets te maken.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: ook helemaal nieuw hier
gerrit
Ik zal het max toerental dan vlug terug stellen,
En het ruikt inderdaad naar onverbrande diesel.
maar een opvoerpompje zit er bij mij geen op.
Dus wat kan het dan zijn?
mvg
Ik zal het max toerental dan vlug terug stellen,
En het ruikt inderdaad naar onverbrande diesel.
maar een opvoerpompje zit er bij mij geen op.
Dus wat kan het dan zijn?
mvg
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Hello Chevy35,
Tap je inspuitpomp eens af (kraantje los, wachten tot hij niet meer drupt en doen als je de motor die dag nog niet hebt gestart). Dan een 10 minuten rijden en na een uurtje wachten weer kijken. Dan gewoon een uurtje wachten en nog eens proberen. Komt er dan weer diesel uit na de eerste test is een teken dat de pomp goed versleten is. Gebeurt het ook na gewoon een uurtje niets doen is het behoorlijk erg. En dan kan het via een lekke keering zo de motor in lopen.
Ook zie ik niet waar de nozzle in de inlaat op is aangesloten, waar gaat die slang naartoe ?. Dat kon wel eens interesanter zijn dan bovenstaande.
Groetjes,
René.
Tap je inspuitpomp eens af (kraantje los, wachten tot hij niet meer drupt en doen als je de motor die dag nog niet hebt gestart). Dan een 10 minuten rijden en na een uurtje wachten weer kijken. Dan gewoon een uurtje wachten en nog eens proberen. Komt er dan weer diesel uit na de eerste test is een teken dat de pomp goed versleten is. Gebeurt het ook na gewoon een uurtje niets doen is het behoorlijk erg. En dan kan het via een lekke keering zo de motor in lopen.
Ook zie ik niet waar de nozzle in de inlaat op is aangesloten, waar gaat die slang naartoe ?. Dat kon wel eens interesanter zijn dan bovenstaande.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: ook helemaal nieuw hier
Rene
Bedankt voor je antwoord.
het slangetje op de inlaat gaat naar een pompje wat de diesel in de inlaat moet vernevelen,dat word electrisch bediend
met een knop langs de startknop,als ie koud is druk ik die twee keer in om te starten.
Dat kraantje is dat onder de brandstof pomp waar dat vierkante plaatje op zit waarachter die 4 veren met plunjers zitten?
Zal dat morgen eens gaan proberen,als dat het probleem is haal ik de brandstofpomp eraf.
Waar moet ik dan zeker op letten ivm afstelling?
Heb gehoord dat dat nogal nouw komt
Bedankt voor je antwoord.
het slangetje op de inlaat gaat naar een pompje wat de diesel in de inlaat moet vernevelen,dat word electrisch bediend
met een knop langs de startknop,als ie koud is druk ik die twee keer in om te starten.
Dat kraantje is dat onder de brandstof pomp waar dat vierkante plaatje op zit waarachter die 4 veren met plunjers zitten?
Zal dat morgen eens gaan proberen,als dat het probleem is haal ik de brandstofpomp eraf.
Waar moet ik dan zeker op letten ivm afstelling?
Heb gehoord dat dat nogal nouw komt