Schakelnokken TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
TEFArts

Schakelnokken TEF

Bericht door TEFArts »

IMG_1603.JPG
IMG_1603.JPG (110.93 KiB) 5662 keer bekeken
Hallo allemaal,

ik heb zojuist het deksel met schakelpook van de versnellingsbak gehaald en na inspectie zie ik dat de sparingen waar de pook in beweegd nogal uitgesleten zijn.
De tandwielen zien er op het eerste oog top uit maar kan dat pas volledig beoordelen als ik ze er uit haal.

Welke mogelijkheden zijn er om die sparingen te reviseren en terug naar de oorsprongkelijke maat te krijgen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Robert

fergie
Contacteer:

Re: Schakelnokken TEF

Bericht door fergie »

Hello Robert,

Enkele hiervan kun je nieuw kopen, de rest zou je kunnen laten dicht solderen met koper (hard soldeer) en dan weer frezen. Op zich is het niet erg enkel deze zien er wel ver heen uit. Ik heb er niets aan gedaan bij mijn TEF, je moet toch ergens aan kunnen zien en voelen dat het een oud ding is....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

TEFArts

Bericht door TEFArts »

Ha René,

haha.. je hebt gelijk dat het een oud ding is en speling mag daar inderdaad wel in zitten, niks mis mee!
Alleen, voor mijn gevoel is dit nét te veel speling, heb het zaakje nu toch open liggen, ik zal eens kijken voor 2 nieuwe schakelvorken en die middelste wordt dan een klusje voor mijn collega :D
Bedankt voor jouw reactie.

Groetjes,
Robert

TEFArts

Bericht door TEFArts »

Heb eens even gekeken op de sites maar kan geen van die delen nieuw vinden.
Het enige wat ik zie staan zijn de schakelvorken maar niet die welke direct door de pook bediend wordt.

Iemand enig idee waar en of die onderdelen nog leverbaar zijn?

Robert

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Robert,

Ik heb even gezocht en het aanbod is geslonken sinds mijn laaste bezichtigingen op dit vlak. Ik heb nog wel een stel vorken, of ik nog die blokjes heb in betere staat...., als ik er aan denk zal ik komend weekend eens kijken.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

TEFArts

Bericht door TEFArts »

Ha René,

bedankt voor jouw reactie, ik ga kijken of ik die delen kan laten lassen/hardsolderen en frezen.
Komende maandag ga ik naar het bedrijf waar ik ook de voorwielen laat richten, hij gaf aan dat hij die delen waarschijnlijk wel kon herstellen maar dan moet ik ze eerst nog demonteren en daar ben ik nu mee bezig.

Groetjes,
Robert

Plaats reactie