MF165 verder op punt zetten

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

sjoerdb
Berichten: 94
Lid geworden op: di 10 apr 2007 18:42
Locatie: venhuizen

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door sjoerdb »

Hier komt dan mijn uitleg vanuit jouw verhaal.

De ene hendel is uitgevoerd als veer retour, de andere hendel is uitgevoerd met arretering.
De hendel met veer retour is inderdaad handig voor de frontlader, de enkel werkende cilinders sluit je aan op een T-stuk en dan op een van de 2 oranje dopjes ( afhankelijk van wat jij de beste manier van bediening vindt)

-heeft dit ventiel blok een hydraulische aansluiting aan de onderkant?

Th_MMM
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 11 sep 2015 10:09

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door Th_MMM »

Dag Sjoerd,

Bedankt ik ga het proberen.

Enig idee of je de hendel met arretering ook zou kunnen veranderen naar een veer ?

En waarvoor zou die derde aansluiting en de aansluiting aan de zijkant dienen ?
Iedere hendel heeft precies 2 aansluitingen zoals de rode doppen en dan eentje in het midden naast die 2 en eentje aan de zijkant van het blok ?

Ik heb een foto toegevoegd van de onderkant. Deze past op het opstaande buisje vanuit de pomp.

Groet,
Thomas
Bijlagen
MF18.jpg
MF18.jpg (144.67 KiB) 6181 keer bekeken
MF19.jpg
MF19.jpg (111.53 KiB) 6181 keer bekeken

massey 35
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door massey 35 »

Hallo Thomas,

Heb jij ook nog ergens een andere handel zitten op dit commandoblok?
Met die handel kun je de oliestroom naar de hefinrichting zetten of richting commandoblok.
Welk artikelnummer van welke leverancier is dit?

Staan er ook ergens letters bij de aansluitingen/stoppen? b.v. P, T, R, A of B?

Aan de onderkant van dit commandoblok zitten 3 o-ringen.
1 gaat er richting hefinrichting/zuiger.
1 gaat er de retour van het hefdeksel in, door dit gat kun je zo op de olie in de achterbrug kijken.
Het derde gat is mij niet bekend.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Th_MMM
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 11 sep 2015 10:09

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door Th_MMM »

Dag Wim,

Neen ik heb er geen andere handel meer op zitten.

Deze komt van koopvanderwal parts https://www.koopvanderwalparts.com/selector-valve-24844
Artikel nummer 62744.
En zij hebben het dan weer bij Quality Tractor Parts gehaald.

Op het blokje zelf staat nog een plaatje met "Badestnost made in Europe" en model P-510.
Ik kan wel hun webpagina vinden maar geen info over dit model nummer.

Er staan verder ook geen indicaties bij de aansluitingen.

Er zitten inderdaad 3 O-ringen aan de onderzijde maar eentje daarvan is dicht.
Deze derde is gewoon een uitholling uitgefreesd maar is dicht.

Groet,
Thomas

massey 35
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door massey 35 »

Hallo Thomas,

Je zult naar Koop van der Wal moeten bellen hoe 1 van de handels olie krijgt via de stijgbuis.
De hefhandel natuurlijk wel op heffen zetten, zodat de handel op het kwadrant hoger staat als de hefarmen.
Normaal kun je op zulke regelblokken maar 1 handel tegelijk bedienen.
Dus om de beurt.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Th_MMM
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 11 sep 2015 10:09

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door Th_MMM »

Goede Morgen,

Nieuw probleem met mn MF: Olie uit de uitlaat.

Sinds ik hem heb en hij opnieuw start heeft hij nog niet echt gewerkt. Enkel af en toe eens starten en rondje op het erf.
Afgelopen weekend gaf hij na het starten bij de eerste paar keer goed gas geven olie spetters uit de uitlaat.
Gisteren eens gestart en niet meer zoveel maar toch opnieuw wat spetters en af en toe een paar vuurglinsters uit de uitlaat.
Doordat er geen uitlaat op zit is dit duidelijk te zien.
(Uitlaat was verstopt en heb ik opengedaan; ondertussen bijna terug dichtgelast.)

Zou kunnen dat dit al een oud probleem is aangezien de bocht aan het spruitstuk vrij vuil is.
En waarschijnlijk ook de reden waardoor de uitlaat verstopt zat.

Ik lees hier en daar dat kleprubbers kunnen versterven. Heeft dit model dergelijke rubbers ?

Eens goed aan het werk zetten wordt ook vaak gezegd ?
Tractor start wel prima; ik hou in de gaten dat er genoeg olie in de motor zit.

Groet,
Thomas

admin
Site Admin
Berichten: 2318
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: MF165 verder op punt zetten

Bericht door admin »

Hoi Thomas,

Als de uitlaat verstopt heeft gezeten, dan zit er waarschijnlijk ook nog veel rommel in de uitlaat poorten.
Die rommel laat soms los en dat zie je als vonken. Een keer goed laten werken, helpt om de uitlaat poorten open te krijgen. Geldt voor de hele motor. Na een dag hard werken, kun je ook vaak zien waar er lekkages optreden en wat er van de olie druk overblijft.

Zorgen dat er voldoende olie in blijft zitten wel handig. :D
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie