Hef van de TE

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hef van de TE

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Mooi gedaan echter de orginele methode voor de O-ring is simpeler, gewoon het hele vlak weg frezen, dus geen binnenrand. De dikte van de weggelaten pakking is bij deze pomen gecompenseerd door het alu huis 2x de pakking dikte breder te laten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hef van de TE

Bericht door johan »

Hallo René,
Is wel een gemakkelijker manier, maar wekt dit geen problemen aan de aanzuig, zou de O ring zich niet naar binnen trekken. Was ook in twijfel hoe ik het zou doen, ga nu ook gaan voor de gemakkelijkste, maar ga wel frezen in de pomp, in plaats van in het stuk van de kleppen omdat de pomp gemakkelijker is voor pasligging.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

chevy35
Berichten: 127
Lid geworden op: za 03 okt 2015 23:11
Locatie: riethoven

Re: Hef van de TE

Bericht door chevy35 »

ik heb mijn pomp ook open gehad,en er zaten geen pakkingen tussen,alleen o-ringen.
Heb de pakkingen er toch tussen gedaan.
De pomp is nu een beetje breder,maar ging er net in.

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hef van de TE

Bericht door johan »

Hoi Chevy,
Heb je soms een foto's van hoe de O ringen op de pomp zijn.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hef van de TE

Bericht door fergie »

Hello Chevy35,

Da's jammer omdat het met alleen de O-ringen het beste werkt !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Janos
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 13:58

Re: Hef van de TE

Bericht door Janos »

Hallo René,

De hele rand weg frezen is idd ook een optie en eenvoudiger wanneer je niet over een CNC-machine beschikt. Mijn pomp staat nu gemonteerd zonder de pakkingen, dus enkel de O-ringen. Op deze manier krijg je ze echter niet in de achterbrug gemonteerd. De twee steunribben van het mechanisme om de aftakas in en uit te schakelen zijn dan net te breed. Ik heb deze ribben de dikte van de pakkingen gevlakt en dan past alles weer netjes.

Johan, ik heb gekozen om de deksels te frezen omdat je deze gemakkelijk kan opspannen op de onderkant ( de onderkant bevat twee gefreesde vlakken) en omdat je hier voldoende dikte hebt om te frezen. Meet eens de breedte tussen de twee steunribben en monteer dan je pomp zonder dichtingen, vervolgens meet je de breedte tussen de twee deksels, zo kan je eenvoudig bepalen of het past of indien je de ribben moet vlakken of welke dikte van pakking je moet toevoegen.

Groeten

Jan

chevy35
Berichten: 127
Lid geworden op: za 03 okt 2015 23:11
Locatie: riethoven

Re: Hef van de TE

Bericht door chevy35 »

ik heb helaas geen foto gemaakt,maar als het er nog een keer uit moet maak ik foto's voor je.
Omdat de o-ringen nogal plat waren heb ik besloten om de pakkingen er toch tussen te zetten.
Ik heb wel o-ringen maar die zijn niet van EPDM kwaliteit,dus dat zal niet lang werken denk ik.

EPDM is brandstof en olie en zuurbestendig,dus daarom.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hef van de TE

Bericht door fergie »

Hello Chevy35,

Standaard kits of losse O-ringen zijn normaal olie bestendig genoeg voor 1 malige montage. Zolang je er dan niet meer aan zit gaat dat best. EPDM enz is voor rem-olie. Diesel gaat in princiepe ook nog best met normale O-ringen tenzij het bv een filter is wat je dan ook regelmatig los hebt.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

chevy35
Berichten: 127
Lid geworden op: za 03 okt 2015 23:11
Locatie: riethoven

Re: Hef van de TE

Bericht door chevy35 »

ok dan,weer wat geleerd.
toch mooi dat ik op deze leeftijd en deze hobby elke dag weer wat bij leer !

thnxs

op mn werk gebruik ik alleen epdm,wij maken remklauwen voor cross en race motoren .
Maar ook voor carburateurs gebruik ik epdm trouwens.

https://vimeo.com/146796155#comment_14090149

Effe een linkje van mijn werk mag er wel bij he,is geen reclame maar mooi filmpje.

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hef van de TE

Bericht door johan »

Hallo,
De pomp zit er weer in maar nu met O ringen en nieuwe pakking(was nodig voor ze er in te krijgen), er wat olie op gedaan en een paar keer draaien aan de PTO en dan kwam er de olie er al uit aan het buisje, dus we zijn weer goed op weg, nu nog een O ring in het hefdeksel frezen en alles kan terug gemonteerd worden.
Wat je kan tegen komen door vast zittende persklepjes. De nieuwe pakkingen zijn ook iets te dun heb ook wat moeten vijlen aan de ribben, de pomp kon er ook niet in, scheelde niet veel maar het ging toch niet.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

Symen
Berichten: 1048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Hef van de TE

Bericht door Symen »

Mooi gedaan Johan. Weer een stapje verder. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Janos
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 13:58

Re: Hef van de TE

Bericht door Janos »

Dat is goed nieuws Johan.
De breedte van de pomp is idd zeer nipt, daarom dat ik je het al mee gaf.

Groeten

Jan

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hef van de TE

Bericht door johan »

Hallo Forumvrienden,
Vandaag het hefdeksel erop geplaatst na het infrezen voor een O ring. Het is wel een beetje knutselen voor de vork in de brug te krijgen je zou wel je 2 handen tegelijk moeten gebruiken, maar toch is het gelukt. Wat draaien aan de PTO en de hefarmen gingen direct omhoog. Dus alles werkt weer lijk het moet.
Nogmaals bedankt voor de vele antwoorden bij de soms misschien domme vragen.
Aan iedereen een zalige kerst en een voorspoedig 2016 en nog veel plezier met onze hobby.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

Plaats reactie