Project MF35 1958
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Project MF35 1958
Het is verstandig om eerst alle leidingen van de brandstofpomp naar de de verstuiver bij de verstuiver los te draaien.
Dan te starten tot er goed diesel uit komt. Dan vast weer vast draaien. Dan is de meeste lucht er al uit en is de olie al overal rondgepompt. Vanaf dat moment kun je het best gaan slepen (in de hoogste versnelling) omdat de motor dan meer toeren maakt en sneller aanslaat. Bovendien spaar je dan de startmotor.
Dan te starten tot er goed diesel uit komt. Dan vast weer vast draaien. Dan is de meeste lucht er al uit en is de olie al overal rondgepompt. Vanaf dat moment kun je het best gaan slepen (in de hoogste versnelling) omdat de motor dan meer toeren maakt en sneller aanslaat. Bovendien spaar je dan de startmotor.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Het project is tot een mooi eind gekomen, zie ook de post van RutgerD.
Het voor de eerste keer weer starten was spannend maar ging toch redelijk snel.
Nog wel een oud probleem, dynamo laad weer niet.
1 veldwikkeling zit direct op 12V, de andere via een indicatielamp die op het dashboard zit. Ik meet op de dynamo 2,5 V, de rest soupeert de lamp op. Bij gas geven hoort de lamp uit te gaan.
Indien ik kort 12V aanbied ( in feite de lamp kort sluit) gaat de dynamo laden totdat ik de MF uit zet.
Wellicht moet er een zwaarder lampje in? Iemand ideeën?
Het voor de eerste keer weer starten was spannend maar ging toch redelijk snel.
Nog wel een oud probleem, dynamo laad weer niet.
1 veldwikkeling zit direct op 12V, de andere via een indicatielamp die op het dashboard zit. Ik meet op de dynamo 2,5 V, de rest soupeert de lamp op. Bij gas geven hoort de lamp uit te gaan.
Indien ik kort 12V aanbied ( in feite de lamp kort sluit) gaat de dynamo laden totdat ik de MF uit zet.
Wellicht moet er een zwaarder lampje in? Iemand ideeën?
- Bijlagen
-
- image.jpeg (165.4 KiB) 5024 keer bekeken
Groet
Bert
MF35 4 cilinder 1958
Bert
MF35 4 cilinder 1958
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Bert,
Het zou heel goed kunnen dat er een net iets zwaarder lampje gebruikt moet worden.
Een 2 watt lampje wordt als minimum genoemd op internet.
Een 4 of 5 watt lampje zou goed moeten werken.
Het zou heel goed kunnen dat er een net iets zwaarder lampje gebruikt moet worden.
Een 2 watt lampje wordt als minimum genoemd op internet.
Een 4 of 5 watt lampje zou goed moeten werken.
Groetjes Gerrit Preuter
Dank je Gerrit!
Even bezien of ik er een zwaarder lampje in krijg. Anders zet ik er wel 1 parallel. Heb ik meteen licht ond het dashbord
Even bezien of ik er een zwaarder lampje in krijg. Anders zet ik er wel 1 parallel. Heb ik meteen licht ond het dashbord

Groet
Bert
MF35 4 cilinder 1958
Bert
MF35 4 cilinder 1958
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Bert,
Ik zou het eerste even testen als ik jou was
Ik zou het eerste even testen als ik jou was

Groetjes Gerrit Preuter
Hoi Gerrit,
Doe ik zeker!
In plaats van er even 12V op te zetten kan ik het ook even via een zwaarder lampje laten lopen.
Dank weer!
Doe ik zeker!
In plaats van er even 12V op te zetten kan ik het ook even via een zwaarder lampje laten lopen.
Dank weer!
Groet
Bert
MF35 4 cilinder 1958
Bert
MF35 4 cilinder 1958