De behoefte mijn MF35 eens goed schoon te maken en een lekke radiator heeft tot een heel project geleid, je komt steeds meer tegen. Ook geïnspireerd door dit forum heeft het er toe geleid dat het grootste deel ontmanteld is. Onderdelen gereinigd ( met Dasty Koudontvetter, goedkoop en uitstekend)
De nodige pakkingen moeten vervangen worden, rubber slangen enzovoort.
Komend weekend gaat ie op bokken, alle wielen eraf enzovoort.
Met dank overigens aan 1 van de zoons, Rutger heeft meer tijd dan ik:)
Ik post later nog wel foto's van hoe het was tot aan een hoop ik weer prima startende( dat deed ie altijd totdat de Dynamo het ff opgaf, bleek een slecht contact) tractor.
Een vraag: er zat veel speling bij de vooras, het deel waar de as centraal om draait. De pin was fors versleten, ook de bushing was bij weg aan de bovenkant, fractie van een mm en de as zat in het gietijzer van de frontarm

Tot mijn verbazing kon ik de bushing eruit tikken met niet al te veel moeite.
Volgens de service manual zou er 1 bushing in moeten zitten. In werkelijkheid zaten er 2 halve in.
Wat is juist?
Ik heb ze wel beide te koop gevonden bij 1 van de bekende leveranciers.
En indien het er 1 moet zijn, vanaf de voorkant in de frontas of de achterkant?
Hoe wordt dit gesmeerd?