Monteren mazoutpomp Ferguson TEF 20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
cvl

Monteren mazoutpomp Ferguson TEF 20

Bericht door cvl »

Beste Forum,

ik wil een andere mazoutpomp monteren op mijn Ferguson TEF 20 (1952). Er zijn 3 gleuven in de pomp en drie uitsparingen in het motorblok. Nu zie ik niet zo direct welke gleuf in welke tand komt (3 mogelijkheden). Heeft er iemand hier tips of ervaring hoe deze te monteren? Ik zie geen merktekens noch op de pomp noch op de motorblok. Ik heb ook enkele foto's bijgevoegd. Alvast bedankt om jullie ervaring te delen. Grtn Chris
Bijlagen
MOTORBLOK.jpg
MOTORBLOK.jpg (88.7 KiB) 5790 keer bekeken
MAZOUTPOMP VOORAANZICHT.jpg
MAZOUTPOMP VOORAANZICHT.jpg (78.26 KiB) 5790 keer bekeken
MAZOUTPOMP.jpg
MAZOUTPOMP.jpg (70.35 KiB) 5790 keer bekeken

fergie
Contacteer:

Re: Monteren mazoutpomp Ferguson TEF 20

Bericht door fergie »

Hello CVL,

Deze nokken vallen automatisch goed. Wel controleren of de koppeling aan de motor kant goed vrij schuift op de spline. Ik neem aan dat je weet dat de pomp op tijd gezet moet worden ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

cvl

Bericht door cvl »

Hallo René, ik heb uw uitleg hieromtrent gevonden. Heeft u soms een detail foto van de plaats waar ik het gaatje diameter 1/4" (6.35mm) zou moeten vinden in de motor aanbouw flens? Grtn Chris

richardploeg

Bericht door richardploeg »

Beste Chris,

Het gaatje zit volgens mij aan de kant van de brandstofpomp.
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello CVL,

Dit is een foto van een benzine blok maar het gaatje zit op ongeveer dezelfde plek. (linker kant blok vanaf de bestuurders stoel gezien).

Afbeelding

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie