Ik heb 2 vragen:
Radiator is lek. Hij is ( voor mijn tijd) al eens gesoldeerd, 2 verticale kanalen zijn dichtgemaakt. Nu is er nog 1 een pietsje lek.
Vervangen van het geheel zal wel het beste zijn maar ik wil eerst zelf een poging doen:
Is dit met zachtsoldeer te doen of moet het met hardsoldeer?
Iets anders, mijn MF komt nauwelijks op temperatuur. Nu draait ie ook niet veel, rij kleine stukjes en dan staat ie een poosje stationair te draaien.
De ( net nieuwe mooie) temperatuurmeter komt niet uit het rood. Gemeten temperatuur in de radiator is dan rond 50 graden.
Ik zie in ieder geval dat ook bij koude motor de koelvloeistof rondgepompt wordt, dus thermostaat zal wel blijven hangen. Ik neem aan dat er wel een thermostaat in moet zitten, van buitenaf zie ik het niet, loshalen heb ik nog niet gedaan.
Dan moet ik meteen de slangen vervangen, erin knijpen doe ik liever niet....

Brosbrosbros