Hoi Rene,
De Ferguson loopt ongeveer 28 km/h op de gps. Helaas kunnen we het toerental nog niet aflezen ivm een defecte kabel. Het lijkt er op dat we het toerental iets terug moeten schroeven. Maar zodra de toerenteller weer mee loopt zullen we deze afstellen op 2200 rpm. Kan dit gewoon door de uitslag van de brandstof hevel te beperken (stelschroef bovenop de pomp)?
Groet,
Ed
1 van de 4 cilinder bussen te laag
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: 1 van de 4 cilinder bussen te laag
Hallo Ed,
Dat klopt helemaal.
Standaard zit daar een hulsje met een borgdraad en een loodje op, zodat je het max. motortoeren niet op kan draaien.
Dit hulsje met borgdraad en loodje wordt er wel eens afgehaald om het toerental op te voeren.
Groeten Wim.
Dat klopt helemaal.
Standaard zit daar een hulsje met een borgdraad en een loodje op, zodat je het max. motortoeren niet op kan draaien.
Dit hulsje met borgdraad en loodje wordt er wel eens afgehaald om het toerental op te voeren.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Hallo Ed ,
heeft u dan de meeting gedaan van de bussen die een fractie boven het bolk moesten uitkomen ?
ik ben benieuwd , ik ben ook bezig met de restauratie van een goudbuik.
Bij mij zat er ook een bus te laag .
Groeten
Guy
heeft u dan de meeting gedaan van de bussen die een fractie boven het bolk moesten uitkomen ?
ik ben benieuwd , ik ben ook bezig met de restauratie van een goudbuik.
Bij mij zat er ook een bus te laag .
Groeten
Guy
Hallo Guy,
De overige 3 cilinders zaten allen een fractie boven het blok, binnen de specs. Dit hebben we gemeten met een micro meter. Vervolgens hebben we een shim van ~0,4 mm laten maken zodat alle cilinders gelijk stonden. Zoals eerder in dit topic vermeld levert Bepco ook shims.
Succes met de revisie!
Groet,
Ed
De overige 3 cilinders zaten allen een fractie boven het blok, binnen de specs. Dit hebben we gemeten met een micro meter. Vervolgens hebben we een shim van ~0,4 mm laten maken zodat alle cilinders gelijk stonden. Zoals eerder in dit topic vermeld levert Bepco ook shims.
Succes met de revisie!
Groet,
Ed