Revisie hefinrichting MF135

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Renegade

Revisie hefinrichting MF135

Bericht door Renegade »

Na revisie van het motorblok is nu het hele hefgedeelte aan de beurt.

Om te beginnen wil ik de hele boel in de achterbrug schoonmaken en waar nodig pakkingen en filters vervangen. De boel weer in elkaar en afvullen met de juiste olie en dan hopen dat alles goed werkt.

Hoe pak ik deze klus aan, wat ga ik tegenkomen en wat moet ik preventief vervangen ???

Alvast bedankt voor de reacties.
MF135, Yanmar 1301 4x4, Jeep CJ7, Fiat 500

fergie
Contacteer:

Re: Revisie hefinrichting MF135

Bericht door fergie »

Hello Renegade,

Wat verbaasd dat ik je mail kreeg omdat niemand had geantwoord. Nu ben ik ook niet geheel bekend met de 35/135 enz serie hef maar vrij basic is dat spul wel. De 135 heeft in ieder geval een filter aan de hefpomp hangen waar je via de inspectie luikjes bij kunt. Verder zou ik je aanbevelen niet aan de hendels enz te komen die aan het hefdeksel hangen, da's namelijk lastig weer af te stellen. Wat wel vaak voor problemen zorgt is de veer achter de topstang. Het rubber machet dat afdicht tegen het weer gaat kapot waardoor je vocht in het mechaniek krijgt enz. Er ziten inbus borg boutjes in en de moer aan de binnenkant wil vast zitten. De hele unit kan er vervolgens van buitenaf uit en gereinigd en gangbaar gemaakt en gesmeerd weer terug geplaatst worden. De stijgbuis tussen pomp en deksel wil lekken doordat de O-ringen aan bijde kanten hard worden. Daar kom je gemakkelijk bij door het kleine dekseltje rechts voor de stoel (of de externe klep als je die hebt) te verwijderen en de buis er naar boven uit te halen. Voor verdere specifieke vragen zijn er vast andere mensen die meer weten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Renegade

Bericht door Renegade »

Hoi Rene,

Bedankt voor jouw reactie. Inderdaad vreemd dat ik geen enkele reactie heb ontvangen (tot nu toe).

De unit met veer van de topstangbevestiging heb ik er met heel veel moeite al uitgekregen (zie mijn vorige topic haha).

Ik ga maar gewoon op mijn gevoel af demonteren en zie wat ik tegenkom. Met wat gezond verstand moet ik toch ergens komen haha..,

Mocht ik ergens op vastlopen kom ik wel weer op de lijn.

Groet,

Ruud
MF135, Yanmar 1301 4x4, Jeep CJ7, Fiat 500

m-mf35

Bericht door m-mf35 »

Beste Ruud,

Ik wil zelf de hefinrichting en hydrauliek van mijn 35 x ook compleet aanpakken. Voor de 35 serie bestaat er een dvd voor, ik weet niet in hoevere deze hetzelfde is als de 100 serie. http://vintagetractorengineer.com/2009/ ... epair-dvd/

Ik heb de dvd helaas niet, misschien iemand hier op het forum?

Mvg,

Michiel
MF 35 3 cilinder.

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Renegade,

De stijgbuis die René aangaf kun je er naar boven uithalen bij een 100 serie zonder drukregeling.
Bij een nieuwere versie waar drukregeling opzit is dit niet mogelijk.
Daar zit een dik 4 kant stuk onderaan wat niet door het ronde gat past.

Over een hefdeksel / hefinrichting van een 100 serie zijn hiervoor al meerdere keren vragen gesteld en beantwoord incl. foto's.
Dus even terug bladeren op dit forum.
Als je het hefdeksel wilt lichten, dan moet er eerst een rolletje uitgehaald worden.
Dit staat ook wel ergens bij 1 van deze vragen / antwoorden.

Het heffilter kan er bij de oude types via het linkerzijdeksel uit en vanaf serie nummer ?????? via een klein deksel aan de onderkant.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie