Distributie mf 35 23c
Moderators: Tony, fergie, admin
Distributie mf 35 23c
Hallo allemaal,
Ik heb bij mijn trekker de distributieketting vervangen aangezien hij heel slecht startte en ook heel langzaam reageerde op de gas.
Nu is deze vervangen en had ik ook gelijk de pomp goed gezet volgens de manual met een boortje in het vliegwiel en dan de pomp verdraaien.
Toen ik de pomp goed had gezet wilde de trekker helemaal niet meer aanslaan.
Nou heb ik de pomp terug gezet in zijn oude positie en nou wil de motor gelijk bij de eerste poging aanslaan maar dit wel alleen als ik vol gas geef, hij blijft dan ongeveer 10 seconden lopen totdat hij verzuipt.
Hoe kan ik de distributie voor controleren of de nokkenas en krukas op tijd? Of is het mogelijk de brandstof pomp inwendig af te stellen dat hij minder diesel geeft of iets dergelijks?
Graag jullie mening groetjes Jeffrey
Ik heb bij mijn trekker de distributieketting vervangen aangezien hij heel slecht startte en ook heel langzaam reageerde op de gas.
Nu is deze vervangen en had ik ook gelijk de pomp goed gezet volgens de manual met een boortje in het vliegwiel en dan de pomp verdraaien.
Toen ik de pomp goed had gezet wilde de trekker helemaal niet meer aanslaan.
Nou heb ik de pomp terug gezet in zijn oude positie en nou wil de motor gelijk bij de eerste poging aanslaan maar dit wel alleen als ik vol gas geef, hij blijft dan ongeveer 10 seconden lopen totdat hij verzuipt.
Hoe kan ik de distributie voor controleren of de nokkenas en krukas op tijd? Of is het mogelijk de brandstof pomp inwendig af te stellen dat hij minder diesel geeft of iets dergelijks?
Graag jullie mening groetjes Jeffrey
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Distributie mf 35 23c
Hello Jeffrey,
Het wil voorkomen dat de circlip in de pomp niet goed staat. Dat is te controleren door de pomp uit te bouwen en dan de poort van de 1e cylinder onder druk zetten (compressor 6-10 bar is prima) en de pomp met de hand in normale draairichting te draaien tot ie op slot slaat. Druk handhaven en kijken of de merktekens in lijn zijn. Is dat niet zo dan de clip verzetten tot het wel klopt. Dan de pomp weer in bouwen en de timing opnieuw doen.
Groetjes,
René.
Het wil voorkomen dat de circlip in de pomp niet goed staat. Dat is te controleren door de pomp uit te bouwen en dan de poort van de 1e cylinder onder druk zetten (compressor 6-10 bar is prima) en de pomp met de hand in normale draairichting te draaien tot ie op slot slaat. Druk handhaven en kijken of de merktekens in lijn zijn. Is dat niet zo dan de clip verzetten tot het wel klopt. Dan de pomp weer in bouwen en de timing opnieuw doen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Distributie mf 35 23c
Heeft deze circlip binnen in de pomp ook te maken met de hoeveelheid brandstof dat de motor krijgt? Ik heb de pomp in alle standen geprobeerd steeds 1mm verzet en dan weer starten maar met allemaal geen succes. Ligt t dan ook aan die circlip?
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Distributie mf 35 23c
Hello Jeffrey,
Nee de clip is alleen een timing mark, Overigens een 23C starten nadat het systeem open is geweest is vaak een probleem. Bij twijfel de trekker slepen en zo starten doet dan wonderen. Het hogere start toerental doet de lucht in het systeem teniet . Als ie eenmaal loopt even lopende ontluchten door de motor op ca 1000-1200 toeren te laten draaien en dan een voor een de verstuiver kant even een seconden of 5-6 los draaien.
Groetjes,
René.
Nee de clip is alleen een timing mark, Overigens een 23C starten nadat het systeem open is geweest is vaak een probleem. Bij twijfel de trekker slepen en zo starten doet dan wonderen. Het hogere start toerental doet de lucht in het systeem teniet . Als ie eenmaal loopt even lopende ontluchten door de motor op ca 1000-1200 toeren te laten draaien en dan een voor een de verstuiver kant even een seconden of 5-6 los draaien.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Distributie mf 35 23c
Hallo Jeffrey,
De opbrengst van de pomp is af te stellen, maar dan moet men de pomp op een testbank hebben staan, of men moet de tractor voor een vermogensrem plaatsen en weten hoe de conditie van de motor verder is.
Als je 1 van de 2 mogelijkheden niet hebt, dan zou ik er liever niets aan verstellen.
Groeten Wim.
De opbrengst van de pomp is af te stellen, maar dan moet men de pomp op een testbank hebben staan, of men moet de tractor voor een vermogensrem plaatsen en weten hoe de conditie van de motor verder is.
Als je 1 van de 2 mogelijkheden niet hebt, dan zou ik er liever niets aan verstellen.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: Distributie mf 35 23c
Ik ga hem aantrekken, kijken of dat werkt.
Re: Distributie mf 35 23c
Geen verbetering,
Ik heb hem verder uit elkaar gehaald, het kleppendeksel eraf om de distributie timing te controleren.
1e cilinder op BDP en de kleppen van cilinder 4 precies op tuimelen met het boortje in het vliegwiel, dus de motor staat op tijd. De brandstofpomp staat ook precies op het merkteken.
Nou dit in orde is ben ik verder gaan kijken, ik ben de verstuivers gaan demonteren.

Toen ik ze eruit haalde viel mij op dat bij 3 van de 4 verstuivers de bovenkant los zit.


Het bovenste kapje rechts op de foto zit los bij 3 van de 4 kan dit verklaren waarom hij niet wil lopen? kan die hierlangs valse lucht pakken?
Ik heb hem verder uit elkaar gehaald, het kleppendeksel eraf om de distributie timing te controleren.
1e cilinder op BDP en de kleppen van cilinder 4 precies op tuimelen met het boortje in het vliegwiel, dus de motor staat op tijd. De brandstofpomp staat ook precies op het merkteken.
Nou dit in orde is ben ik verder gaan kijken, ik ben de verstuivers gaan demonteren.

Toen ik ze eruit haalde viel mij op dat bij 3 van de 4 verstuivers de bovenkant los zit.


Het bovenste kapje rechts op de foto zit los bij 3 van de 4 kan dit verklaren waarom hij niet wil lopen? kan die hierlangs valse lucht pakken?
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Distributie mf 35 23c
Hello Jefrey,
Als de pomp exact op het merkteken staat is dat maar de halve afstelling. Je moet de pomp nog verdraaien, 1mm omhoog aan de flens ten opzichte van de motor.
De los zittende doppen zijn alleen de afdek doppen voor de afstelling. Als die los zitten heb je lekkage (retour) maar verder maakt het voor het lopen niets uit of althans, dat zou niet moeten.
Overigens, je hebt een Ferguson 35 Goudbuik zo te zien of althans een vroege 23C motor uit eentje (goud/grijs)
Groetjes,
René.
Als de pomp exact op het merkteken staat is dat maar de halve afstelling. Je moet de pomp nog verdraaien, 1mm omhoog aan de flens ten opzichte van de motor.
De los zittende doppen zijn alleen de afdek doppen voor de afstelling. Als die los zitten heb je lekkage (retour) maar verder maakt het voor het lopen niets uit of althans, dat zou niet moeten.
Overigens, je hebt een Ferguson 35 Goudbuik zo te zien of althans een vroege 23C motor uit eentje (goud/grijs)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Distributie mf 35 23c
Ja dat weet ik fergie bedankt voor het opletten 
Zal binnenkort is even al zijn nummers opzoeken en vergelijken met wat er bekend is om te kijken wat het precies is.
Gisteravond de kleppen nog gesteld, vanavond de rest schoonmaken en in elkaar. Kijken of dit resultaat heeft.

Zal binnenkort is even al zijn nummers opzoeken en vergelijken met wat er bekend is om te kijken wat het precies is.
Gisteravond de kleppen nog gesteld, vanavond de rest schoonmaken en in elkaar. Kijken of dit resultaat heeft.
Re: Distributie mf 35 23c
Hallo Jeffrey,
Zo te zien aan de pompflens op de brandstofpomp, dan staat de pomp heel laat.
Of de pomp staat 1 tand vroeger dan mijn 23 C.
Groeten Wim.
Zo te zien aan de pompflens op de brandstofpomp, dan staat de pomp heel laat.
Of de pomp staat 1 tand vroeger dan mijn 23 C.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: Distributie mf 35 23c
Is het mogelijk de brandstofpomp te eruit te halen en een tand anders terug te plaatsen? of is de vertanding zo gemaakt daarin dat de pomp er maar op 1 manier op kan?
Nou was ik toch nieuwsgierig of het een goudbuik was of niet?
Na nog eens goed kijken het serienummer gevonden SDM 6787, dit betekent dat het een goudbuik zou moeten zijn.
Dus even met een schroevendraaier een beetje lopen krabben en nou komt er overal onder het grijs goud te voor schijn
En waar staan de gietnummers?
Nou was ik toch nieuwsgierig of het een goudbuik was of niet?
Na nog eens goed kijken het serienummer gevonden SDM 6787, dit betekent dat het een goudbuik zou moeten zijn.
Dus even met een schroevendraaier een beetje lopen krabben en nou komt er overal onder het grijs goud te voor schijn

En waar staan de gietnummers?
Re: Distributie mf 35 23c
Hallo Jeffrey,
Ik weet niet hoe veel graden de as van de pomp draait, als je het tandwiel 1 tand verzet.
Je hebt zeker een goudbuik, aan het serienummer te zien.
Het serienummer van de motor zal ook wel heel laag zijn.
Ik weet niet tot welk serienummer ze nog een aluminium deksel monteerden net achter de brandstofpomp, waar de volgers van de nokkenas op liggen.
Aan dit deksel zit ook nog een hals waar bij een TE 20 de carterontluchting op zat.
Dit was René al opgevallen.
Groeten Wim.
Ik weet niet hoe veel graden de as van de pomp draait, als je het tandwiel 1 tand verzet.
Je hebt zeker een goudbuik, aan het serienummer te zien.
Het serienummer van de motor zal ook wel heel laag zijn.
Ik weet niet tot welk serienummer ze nog een aluminium deksel monteerden net achter de brandstofpomp, waar de volgers van de nokkenas op liggen.
Aan dit deksel zit ook nog een hals waar bij een TE 20 de carterontluchting op zat.
Dit was René al opgevallen.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9