Hallo,
Na het ontluchten van mijn Ferguson, zijn de aansluitingen van de brandstofleiding op de eerste en derde cylinder gaan lekken.
Ik heb alles goed gereinigd en twee nieuwe brandstof leidingen gemonteerd. Ondanks deze inspanning blijven zij lekken op de verstuiver aansluiting. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt.
Kleppen stellen : Ik weet dat de uitlaat op 0.20 en de inlaat op 0.30 wordt gesteld. Hoe staan de uitlaatkleppen opgesteld in de cylinderkop?? van af de radiator, startmotor zijde. Is dit 1e cyl inlaat uitlaat. 2e inlaat uitlaat 3e uitlaat inlaat 4e uitlaat inlaat??
Alvast bedankt voor de reacties.
Erwin.
lekkage op de verstuiver aansluiting fe 35 23c motor
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 23 apr 2015 19:43
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: lekkage op de verstuiver aansluiting fe 35 23c motor
Hello Erwin,
Kleppen stellen is 0.3 inlaat en 0.2 uitlaat !. Dit is het enige motor type dat ik ken dat de inlaat groter dan uitlaat heeft maar doe het maar wel zo !.
Het lekken van de leidingen is vaak omdat de nippel in het verstuiver huis mee draaide bij het lossen van de leiding moer. Deze zit met een koperen ring afgedicht in het verstuiver huis. Die ring is meestal hard geworden en dicht dan niet meer af. De remedie is de nippel uit de vertuiver te draaien en dan kijken of de ring mee komt. Komt ie mee dan uitgloeien. Dus warm stoken tot ie rood gloeiend is (voorzichtig, direct daarna smelt ie !) en dan langzaam laten afkoelen aan de lucht. Komt de ring niet mee dan zal de verstuiver uitgebouwd moeten worden. Dit doe ik altijd door de klem even los te zetten maar niet te verwijderen. Dan de leidingen los en vervolgens de starter bedienen met de stopknop uitgetrokken. De compressie lost de verstuiver en de nog aanwezige klem zorgt dat je geen deuk in je tank krijgt. Wat je ook doet ga NIET met een werktuig onder het huis wrikken, dat vervormt het huis en de nippel voor de retour zal nooit meer dicht zijn !. Vervolgens op de werkbank de ring er uit zien te krijgen en vervangen.
Er is een maar bij, orgineel dicht de zaak af op twee precies pas geslepen vlakken, vaak werden die naderhand voorzien van een koperen ring echter niet altijd. Dan is het plaatsen van een koperen ring de oplossing echter het is niet duidelijk te zien of die ring er zit met de verstuiver nog ingebouwd. Een klein inspectie spiegeltje met lamp is handig hier voor.
Groetjes,
René.
Kleppen stellen is 0.3 inlaat en 0.2 uitlaat !. Dit is het enige motor type dat ik ken dat de inlaat groter dan uitlaat heeft maar doe het maar wel zo !.
Het lekken van de leidingen is vaak omdat de nippel in het verstuiver huis mee draaide bij het lossen van de leiding moer. Deze zit met een koperen ring afgedicht in het verstuiver huis. Die ring is meestal hard geworden en dicht dan niet meer af. De remedie is de nippel uit de vertuiver te draaien en dan kijken of de ring mee komt. Komt ie mee dan uitgloeien. Dus warm stoken tot ie rood gloeiend is (voorzichtig, direct daarna smelt ie !) en dan langzaam laten afkoelen aan de lucht. Komt de ring niet mee dan zal de verstuiver uitgebouwd moeten worden. Dit doe ik altijd door de klem even los te zetten maar niet te verwijderen. Dan de leidingen los en vervolgens de starter bedienen met de stopknop uitgetrokken. De compressie lost de verstuiver en de nog aanwezige klem zorgt dat je geen deuk in je tank krijgt. Wat je ook doet ga NIET met een werktuig onder het huis wrikken, dat vervormt het huis en de nippel voor de retour zal nooit meer dicht zijn !. Vervolgens op de werkbank de ring er uit zien te krijgen en vervangen.
Er is een maar bij, orgineel dicht de zaak af op twee precies pas geslepen vlakken, vaak werden die naderhand voorzien van een koperen ring echter niet altijd. Dan is het plaatsen van een koperen ring de oplossing echter het is niet duidelijk te zien of die ring er zit met de verstuiver nog ingebouwd. Een klein inspectie spiegeltje met lamp is handig hier voor.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....