TEF valt uit...

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

blauweaaf

Re: TEF valt uit...

Bericht door blauweaaf »

ik geef zelf maar even antwoord. :)
Ja, het werkt, met de gasbrander erop had ik ze zo los!

blauweaaf

Bericht door blauweaaf »

En, alweer de volgende vraag. Nu krijg ik de brandstofleiding niet lekvrij aangesloten op de brandstofpomp. De schroefdraad van de brandstofpomp is slecht, het aansluitboutje ging er eerst een keer scheef in. :( De schroefdraad van de aansluitbout is dus ook slecht en de zeskant daarvan ook, omdat ik in mijn setje inch-sleutels net de 1/2" mis. Wie weet hoe dit boutje heet en waar ik het zou kunnen bestellen? Of wat de maat ervan is? Vervolgens moet ik de nieuwe bout natuurlijk nog aan de brandstofleiding zien te krijgen. Ik heb een setje voor remleidingen waarmee je dubbele felskragen kan maken. Kan het daarmee? Zie foto. Of heb ik toch wat anders nodig.
felssetje
felssetje
2015-04-15 14.57.04.jpg (50.44 KiB) 6239 keer bekeken
felssetje
felssetje
2015-04-15 15.21.16.jpg (47.38 KiB) 6239 keer bekeken
bij voorbaat veel dank.

beste groet, blauweaaf

blauweaaf

Bericht door blauweaaf »

Goeiedag,

Mag ik zo brutaal zijn om nogmaals om hulp te vragen bij bovenstaand probleem? Het lukt mij niet om de brandstofleiding lekvrij op de opvoerpomp aan te sluiten...

Veel dank.

vriendelijke groet, blauweaaf

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Blauweaaf,

Als de schroefdraad versleten is, is er eigenlijk geen goede manier om het nog dicht te krijgen.
Je kunt gaan klooien met vloeibare pakking of teflon tape. Dit is eigenlijk alleen maar geschikt om te testen. Als de draad nog wel goed pakt, zou je het dicht moeten krijgen. Eventueel kun je een dun teflon of pom (Geen nijlon) ringetje in de schroefdraad leggen en hopen dat de leiding daar wel tegen af dicht.

Wat waarschijnlijk het beste helpt, is een nieuw opvoerpompje of een bovenkant met betere schroefdraad.
Na vele lekkages heb ik er een nieuw opvoerpompje opgezet en toen was het lekken over.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

blauweaaf

Bericht door blauweaaf »

Gerrit, dankjewel!

Ik heb uiteindelijk de draad wel goed pakkend gekregen, maar de holle bout die erin moet, is aardig stuk. Ik zou die het liefst eerst nog proberen te vervangen, maar ik weet niet hoe ik zoiets kan bestellen. Is daar een generieke benaming en maatgeving voor, of kan je zoiets alleen krijgen met een nieuwe pomp. Dan houdt het natuurlijk op en wordt het toch maar een nieuw pompje.

beste groet, blauweaaf

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Blauweaaf,

Ik heb die boutjes nog nooit los gezien (Ook nooit naar gezocht trouwens).

Waarschijnlijk je beter voor een complete leiding gaan. Zie bijvoorbeeld de volgende link.
http://www.koopvanderwalparts.com/?a_sh ... tem&id=430

Ik heb net even gekeken voor je, maar ik heb niets geschikts voor je liggen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

blauweaaf

Bericht door blauweaaf »

Super! Daar heb ik dus nooit aan gedacht, dat die boutjes bij de buisjes horen. Pffff! Meteen bestellen. Dankjewel!!

Plaats reactie