ploegscharen smeden en harden
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: ploegscharen smeden en harden
Hallo Wim,
Ik heb ook een 12inch Ferguson 2 schaar rondgaande ploeg met zandristers. Nu ben ik ook op zoek naar een stel scharen. Op de foto is te zien welke het ongeveer moeten zijn, weet jij goeie adressen of zo iets.
Gr Johan
Ik heb ook een 12inch Ferguson 2 schaar rondgaande ploeg met zandristers. Nu ben ik ook op zoek naar een stel scharen. Op de foto is te zien welke het ongeveer moeten zijn, weet jij goeie adressen of zo iets.
Gr Johan
- Bijlagen
-
- 3741307.jpg (83.59 KiB) 11916 keer bekeken
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Hallo Johan,
Ik heb ook nog geen scharen op de kop kunnen tikken.
Mijn hoop was gevestigd op een grote duitse MF dealer, maar helaas, ook die kon er niet meer aan komen.
De scharen die jij op de foto hebt staan lijken op het oog het juiste model.
Kloppen de maten ook voor een 12 inch ploeg?
Weet jij nog een leverancier hiervoor?
Een kennis heeft ook imitatie scharen gekocht in Nederland, maar deze zijn ook te smal.
Die komen zeer waarschijnlijk uit Engeland.
Zoek jij risters of scharen, of beide?
Groeten Wim.
Ik heb ook nog geen scharen op de kop kunnen tikken.
Mijn hoop was gevestigd op een grote duitse MF dealer, maar helaas, ook die kon er niet meer aan komen.
De scharen die jij op de foto hebt staan lijken op het oog het juiste model.
Kloppen de maten ook voor een 12 inch ploeg?
Weet jij nog een leverancier hiervoor?
Een kennis heeft ook imitatie scharen gekocht in Nederland, maar deze zijn ook te smal.
Die komen zeer waarschijnlijk uit Engeland.
Zoek jij risters of scharen, of beide?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Hallo Johan,
Misschien kun je van andere oude scharen een stuk aan de bestaande scharen te lassen.
Dit word wel vaker gedaan als een laatste redding.
Groeten Wim.
Misschien kun je van andere oude scharen een stuk aan de bestaande scharen te lassen.
Dit word wel vaker gedaan als een laatste redding.
Groeten Wim.
Laatst gewijzigd door massey 35 op za 18 apr 2015 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Hallo Wim,
Ik zoek 2 scharen, zijn deze op de foto. Bij agrikoop kun je ze vinden maar zijn redelijk prijzig, bijna 100€ het stuk, dus dacht ik misschien elders of in Engeland, maar is wel een zandploegje en in Engeland vind je ze misschien niet.
Gr Johan
Ik zoek 2 scharen, zijn deze op de foto. Bij agrikoop kun je ze vinden maar zijn redelijk prijzig, bijna 100€ het stuk, dus dacht ik misschien elders of in Engeland, maar is wel een zandploegje en in Engeland vind je ze misschien niet.
Gr Johan
Hallo Johan,
Die van Agrikoop zijn te smal, vraag eerst de maten maar op.
Als je er wat op de kop kunt tikken voor €100 per stuk die wel de juiste maten hebben, dan graag het adres.
Ik ben hier in de omgeving met in ieder geval 2 mensen meer op zoek naar de juiste maat en type schaar voor een 12 inch ploeg.
Groeten Wim.
Die van Agrikoop zijn te smal, vraag eerst de maten maar op.
Als je er wat op de kop kunt tikken voor €100 per stuk die wel de juiste maten hebben, dan graag het adres.
Ik ben hier in de omgeving met in ieder geval 2 mensen meer op zoek naar de juiste maat en type schaar voor een 12 inch ploeg.
Groeten Wim.
Hallo Wim,
Wat zijn de afmetingen van die scharen, de scharen die te smal zijn, zijn dat deze niet van een kleiploegje van 10inch. zie foto.
Gr Johan
Wat zijn de afmetingen van die scharen, de scharen die te smal zijn, zijn dat deze niet van een kleiploegje van 10inch. zie foto.
Gr Johan
- Bijlagen
-
- 2300053.jpg (14.73 KiB) 11904 keer bekeken
Hallo Johan,
Het model van de scharen die op de foto van zaterdag 18 april hebt staan is het model wat ik zoek.
Het model wat op de laatste foto staat is niet goed.
Ik heb de kennis gemaild met de vraag om de maten door de geven van de te smalle scharen, die wel het goede model hebben.
Als ik meer weet, dan noteer ik dat hier.
Gr Wim.
Het model van de scharen die op de foto van zaterdag 18 april hebt staan is het model wat ik zoek.
Het model wat op de laatste foto staat is niet goed.
Ik heb de kennis gemaild met de vraag om de maten door de geven van de te smalle scharen, die wel het goede model hebben.
Als ik meer weet, dan noteer ik dat hier.
Gr Wim.
Hallo Wim,
Ik heb er de scharen eens afgedaan en onderaan vond ik de volgende nummer, ik weet niet of dit de originele nummers zijn, hopelijk weet iemand daar meer van, weet niet of die te vinden zijn in de onderdelenboek.
Hierbij een paar foto's.
Gr Johan
Ik heb er de scharen eens afgedaan en onderaan vond ik de volgende nummer, ik weet niet of dit de originele nummers zijn, hopelijk weet iemand daar meer van, weet niet of die te vinden zijn in de onderdelenboek.
Hierbij een paar foto's.
Gr Johan
- Bijlagen
-
- SIMG2136.jpg (190.99 KiB) 11895 keer bekeken
-
- SIMG2138.jpg (154.97 KiB) 11895 keer bekeken
Hallo Johan,
Welke letters staan er in het logo / merk?
Is dat JEG?
Wat zijn de maten van jou ploegschaar?
Van de linker schaarpunt tot de rechterpunt.
Volgens mij moet dat in buurt van de 50 cm uitkomen, klopt dat?
De scharen van mijn ploeg lopen aan de rechterkant schuin.
Bij jou loopt deze eerst schuin, zoals bij mij en dan recht naar achteren.
Wat is jou probleem, welke maat of maten zijn te klein?
Ik heb er Frank AE 131 scharen onder, maar deze zijn veel te smal en versleten en te kort geworden.
Deze zijn ook niet meer leverbaar.
Zijn misschien ook voor een 10 inch ploeg.
Groeten Wim
Welke letters staan er in het logo / merk?
Is dat JEG?
Wat zijn de maten van jou ploegschaar?
Van de linker schaarpunt tot de rechterpunt.
Volgens mij moet dat in buurt van de 50 cm uitkomen, klopt dat?
De scharen van mijn ploeg lopen aan de rechterkant schuin.
Bij jou loopt deze eerst schuin, zoals bij mij en dan recht naar achteren.
Wat is jou probleem, welke maat of maten zijn te klein?
Ik heb er Frank AE 131 scharen onder, maar deze zijn veel te smal en versleten en te kort geworden.
Deze zijn ook niet meer leverbaar.
Zijn misschien ook voor een 10 inch ploeg.
Groeten Wim
-
hoi
Bij deze advertentie zijn de oude nummer goed te lezen;
http://www.ebay.com/itm/Vintage-1946-Fe ... SS:NL:1120
mvg hans eshuis
Bij deze advertentie zijn de oude nummer goed te lezen;
http://www.ebay.com/itm/Vintage-1946-Fe ... SS:NL:1120
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Hallo Wim,
Het logo is wel voor zover ik het kan lezen JEG 125. Wat de afmeting betreft kom ik op een 45cm uit. Weet niet wat nieuwe meten, maar is wel een 12inch ploeg.
Gr Johan
Het logo is wel voor zover ik het kan lezen JEG 125. Wat de afmeting betreft kom ik op een 45cm uit. Weet niet wat nieuwe meten, maar is wel een 12inch ploeg.
Gr Johan
Hallo Johan en Thomas,
De schaar moet ongeveer 51 cm breed zijn van de linker schaarpunt tot de rechterpunt.
Ik heb al contact gehad met Westlakeploughparts, maar ik kreeg geen antwoord terug over de afmetingen.
Tevens moet men het creditcard nummer doorgeven, maar die heb ik niet.
En een nota vooraf opsturen en die per bank betalen, dat doen ze zeer waarschijnlijk niet.
Groeten Wim.
De schaar moet ongeveer 51 cm breed zijn van de linker schaarpunt tot de rechterpunt.
Ik heb al contact gehad met Westlakeploughparts, maar ik kreeg geen antwoord terug over de afmetingen.
Tevens moet men het creditcard nummer doorgeven, maar die heb ik niet.
En een nota vooraf opsturen en die per bank betalen, dat doen ze zeer waarschijnlijk niet.
Groeten Wim.
Hallo Thomas,
heb dit adres meerdere keren gemaild en gebeld. Mail wordt niet op gereageerd en bellen levert woorden maar geen daden op! Grrrrrrrrrrrrrr
Zelfs via Engelse vrienden geen resons.
heb dit adres meerdere keren gemaild en gebeld. Mail wordt niet op gereageerd en bellen levert woorden maar geen daden op! Grrrrrrrrrrrrrr
Zelfs via Engelse vrienden geen resons.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
Hallo,
Ik heb de oude scharen zelf bijgewerkt tot naar mijn mening goed meegevallen.
Moet ze wel nog proberen.
Op de foto de nieuwe herstelde scharen.
Gr Johan
Ik heb de oude scharen zelf bijgewerkt tot naar mijn mening goed meegevallen.
Moet ze wel nog proberen.
Op de foto de nieuwe herstelde scharen.
Gr Johan
- Bijlagen
-
- DSCN3162.jpg (122.15 KiB) 11770 keer bekeken
-
- DSCN3161.jpg (109.44 KiB) 11770 keer bekeken