Uitbouwen zuiger dieselmotor Ferguson TEF20 1952

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
cvl

Uitbouwen zuiger dieselmotor Ferguson TEF20 1952

Bericht door cvl »

Beste Forum,
omdat de dieselmotor van mijn TEF20 (1952) veel onderdruk heeft wil ik deze een revisie geven. Ik heb alles gedemonteerd. Nu zie ik dat de zuigerstang onderaan groter is dan de zuigerdiameter (D=8cm) zodat deze niet in één geheel langs boven kan weg genomen worden. Kan de zuiger hoog genoeg geduwd worden zodat de zuigeras boven het blok uitsteekt of moet de krukas er uit? Alvast bedankt voor jullie info & ervaring.
Laatst gewijzigd door cvl op wo 21 jan 2015 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

fergie
Contacteer:

Re: Uitbouwen zuiger dieselmotor Ferguson TEF20 1952

Bericht door fergie »

Hello CVL,

De meest gebruikte methode is de bussen met zuiger om hoog drukken (de inzet ringen vangen !) en de zuigerstang (bouten verwijderen) in de uitsparing in het blok "parkeren. Dan de krukas er uit tillen en dan de zuiger langs onder er uit.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

cvl

Bericht door cvl »

Hallo René, bedankt voor uw antwoord. Bij het demonteren van het cilinderkop zie ik dat een verbrandingskamer boven het kopvlak uitsteekt. Dit heeft tevens in de zuiger een indrukking veroorzaakt. Hoe zit dit juist gemonteerd, kan dit vernieuwd worden? Alvast bedankt voor uw info.
Mvg Chris
Laatst gewijzigd door cvl op di 13 jan 2015 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Chris,

Da's minder. De kamer is er in geschroefd. Als die naar buiten is gekomen dan is de draad beschadigd. Ik had eens zo'n gevalletje voor de camera :
http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=29&t=2702 .De voorkamers zijn voor zover ik weet niet leverbaar dus je zult een andere kop moeten zoeken.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

cvl

Bericht door cvl »

Beste forum, ik heb van mijn TEF20 (1952) de kapotte verbrandingskamer (geschroefd) kunnen verwijderen uit de cilinderkop. Er is mij nu uit Engeland een stuk ter vervanging aangeboden maar de vorm wijkt wel sterk af van het originele. Is dit wel een bruikbaar exemplaar eventueel de bovenkant na montage affrezen, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Mvg. Chris
Bijlagen
PRECOMBUSTION CHAMBER_7.jpg
PRECOMBUSTION CHAMBER_7.jpg (192.77 KiB) 4027 keer bekeken
PRECOMBUSTION CHAMBER_5.jpg
PRECOMBUSTION CHAMBER_5.jpg (105.64 KiB) 4027 keer bekeken
PRECOMBUSTION CHAMBER_4.jpg
PRECOMBUSTION CHAMBER_4.jpg (81.93 KiB) 4027 keer bekeken
PRECOMBUSTION CHAMBER_3.jpg
PRECOMBUSTION CHAMBER_3.jpg (68.74 KiB) 4027 keer bekeken
PRECOMBUSTION CHAMBER_1.jpg
PRECOMBUSTION CHAMBER_1.jpg (69.07 KiB) 4027 keer bekeken

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Chris,

Een werkplaats boek is handig omdat juist dit soort info daar in staat. En inderdaad, monteren en dan de bijde "oren" er af freezen.

Groetjes,

René.

Plaats reactie