ferguson trekker krik
Moderators: Tony, fergie, admin
ferguson trekker krik
zijn er hier mensen die bekend zijn met de tips en truuks over dit fenomeen. voor zover ik weet ken ik hem alleen van ferguson. is het handig, of juist helemaal niet, veilig genoeg? ik zou hem graag zelf willen maken maar zoek eerst wat kennis informatie er van op bij jullie.
-
- Contacteer:
Re: ferguson trekker krik
Hello Sjoerd,
Veilig zolang je begrijpt hoe het werkt (zoals met alles) en handig. Niet alleen ferguson heeft ze gemaakt en da's wel handig : http://www.ntractorclub.com/howtos/pdfs ... 0Plans.pdf
Deze zou moeten werken met minimale of geen aanpassingen....
Groetjes,
René.
Veilig zolang je begrijpt hoe het werkt (zoals met alles) en handig. Niet alleen ferguson heeft ze gemaakt en da's wel handig : http://www.ntractorclub.com/howtos/pdfs ... 0Plans.pdf
Deze zou moeten werken met minimale of geen aanpassingen....
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Re: ferguson trekker krs
Dus zolang je goed nadenkt over het principe is er zelf ook wel een trekker lift te fabriceren. Bedenkende dat mijn trekker wel 1800 kg weegt, de afgebeelde trekker is wellicht een paar honderden kilo's lichter. Ik ga er eens rustig naar kijken en opmeten wat er mogelijk is zonder dat het gevaar oplevert.
Beste Sjoerd. Ik beschouw het als een hebbeding wat de banden spaart. Maar voor banden verwisselen bijvoorbeeld is het niet geschikt. Want je as staat veel te hoog en moet je de band dus tillen.
Deze Ford Ferguson weegt zo'n 11- 12 honderd kilo. 1800 is heel wat meer. Denk er nog maar eens goed over na. Symen.
Deze Ford Ferguson weegt zo'n 11- 12 honderd kilo. 1800 is heel wat meer. Denk er nog maar eens goed over na. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.