ferguson trekker krik

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
sjoerdb

ferguson trekker krik

Bericht door sjoerdb »

zijn er hier mensen die bekend zijn met de tips en truuks over dit fenomeen. voor zover ik weet ken ik hem alleen van ferguson. is het handig, of juist helemaal niet, veilig genoeg? ik zou hem graag zelf willen maken maar zoek eerst wat kennis informatie er van op bij jullie.

fergie
Contacteer:

Re: ferguson trekker krik

Bericht door fergie »

Hello Sjoerd,

Veilig zolang je begrijpt hoe het werkt (zoals met alles) en handig. Niet alleen ferguson heeft ze gemaakt en da's wel handig : http://www.ntractorclub.com/howtos/pdfs ... 0Plans.pdf

Deze zou moeten werken met minimale of geen aanpassingen....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen

Bericht door Symen »

IMG_9884.jpg
IMG_9884.jpg (104.81 KiB) 4080 keer bekeken
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

sjoerdb

Re: ferguson trekker krs

Bericht door sjoerdb »

Dus zolang je goed nadenkt over het principe is er zelf ook wel een trekker lift te fabriceren. Bedenkende dat mijn trekker wel 1800 kg weegt, de afgebeelde trekker is wellicht een paar honderden kilo's lichter. Ik ga er eens rustig naar kijken en opmeten wat er mogelijk is zonder dat het gevaar oplevert.

Symen

Bericht door Symen »

Beste Sjoerd. Ik beschouw het als een hebbeding wat de banden spaart. Maar voor banden verwisselen bijvoorbeeld is het niet geschikt. Want je as staat veel te hoog en moet je de band dus tillen.
Deze Ford Ferguson weegt zo'n 11- 12 honderd kilo. 1800 is heel wat meer. Denk er nog maar eens goed over na. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Plaats reactie