mijn oud ijzer
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
mijn oud ijzer
hoi
hier alvast een foto van wat afgelopen zomer even buiten is geweest, somige hebben hard mogen werken de andre even een luchtje scheppen..
mvg hans eshuis
hier alvast een foto van wat afgelopen zomer even buiten is geweest, somige hebben hard mogen werken de andre even een luchtje scheppen..
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- ferguson.jpg (35.82 KiB) 19152 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
De ferguson te met continental motor;
Deze is in 2006-2007 aangekocht. Komt uit de buurt van stadskanaal van een straatemaker die hem weer van een kland heeft die niet/kon betalen.
Hij wou hem opknappen maar kwam er niet aan toe.
Er zaten veel onderdelen van een ford auto op o.a ontsteking, stuur, contakt slot, zelfbouw tank enz en de motor zat vast en er zit een scheur in. De achterbanden zijn zijn eerste nog.
De motor was makkelijk los te krijgen met wat wd40 en een baco. Hij is weer compleet gemaakt met orginele onderdelen en voor nieuw rubber. Een tank kon ik eerst niet vinden wel een van een tea. De te tank is nu ook aanwezig. Toevallig heb ik er nog een dezelfde kleur oppikhaak bij kunnen vinden en de jack komt uit engeland.
Het scheur in het blok moet nog worden gemaakt, gelukkig komt er geen water uit.
Het serie nummer is 8917 van het jaar 1947
mvg hans eshuis
Deze is in 2006-2007 aangekocht. Komt uit de buurt van stadskanaal van een straatemaker die hem weer van een kland heeft die niet/kon betalen.
Hij wou hem opknappen maar kwam er niet aan toe.
Er zaten veel onderdelen van een ford auto op o.a ontsteking, stuur, contakt slot, zelfbouw tank enz en de motor zat vast en er zit een scheur in. De achterbanden zijn zijn eerste nog.
De motor was makkelijk los te krijgen met wat wd40 en een baco. Hij is weer compleet gemaakt met orginele onderdelen en voor nieuw rubber. Een tank kon ik eerst niet vinden wel een van een tea. De te tank is nu ook aanwezig. Toevallig heb ik er nog een dezelfde kleur oppikhaak bij kunnen vinden en de jack komt uit engeland.
Het scheur in het blok moet nog worden gemaakt, gelukkig komt er geen water uit.
Het serie nummer is 8917 van het jaar 1947
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- stal en continental en tef 038.jpg (36.91 KiB) 19103 keer bekeken
-
- stal en continental en tef 039.jpg (40.62 KiB) 19103 keer bekeken
-
- stal en continental en tef 037.jpg (35.88 KiB) 19103 keer bekeken
-
- stal en continental en tef 036.jpg (34.56 KiB) 19103 keer bekeken
-
- stal en continental en tef 040.jpg (38.87 KiB) 19103 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
De 9NAN
Ook wel een 2nan voor de kenner,s Deze is beging 2012 aangekocht in de buurt van utrecht bij een ford (rode) verzamelaar. Hij had een betere gevonden.
Het bouwjaar is 1945 de staat is slecht. Een gerestoreerde 8n van 1949 heb ik veel onderdelen die ook hetzelfde zijn al overgezet waaronder de hef. De trekker wort later een keer goed onder handen genomen.
mvg hans eshuis
Ook wel een 2nan voor de kenner,s Deze is beging 2012 aangekocht in de buurt van utrecht bij een ford (rode) verzamelaar. Hij had een betere gevonden.
Het bouwjaar is 1945 de staat is slecht. Een gerestoreerde 8n van 1949 heb ik veel onderdelen die ook hetzelfde zijn al overgezet waaronder de hef. De trekker wort later een keer goed onder handen genomen.
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- 9nan01.jpg (59.44 KiB) 19049 keer bekeken
-
- 9nan.jpg (58.45 KiB) 19049 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
De 9n (2n);
Deze is in januarie 2013 bij de verzameling gekomen, komt uit frankrijk bij de pyrineeen. Door het goede klimaat daar is de roest beperkt gebeven tot alleen stof roest. Hij heeft hier nog niet gelopen. De conditie zal wel goed zijn bijna mergens zit speling op. Ook de eerste banden zitten er nog op, maar die zijn zo hard dat ze aan vervanging toe zijn.
mvg hans eshuis
Deze is in januarie 2013 bij de verzameling gekomen, komt uit frankrijk bij de pyrineeen. Door het goede klimaat daar is de roest beperkt gebeven tot alleen stof roest. Hij heeft hier nog niet gelopen. De conditie zal wel goed zijn bijna mergens zit speling op. Ook de eerste banden zitten er nog op, maar die zijn zo hard dat ze aan vervanging toe zijn.
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- 9n.jpg (53.46 KiB) 19016 keer bekeken
-
- 9n01.jpg (60.97 KiB) 19016 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
De tea;
Deze is door de vorige einenaar al opgeknapt, veel nieuwe onderdelen en de motor heeft nieuwe bussen en zuigerveren gekregen omdat deze vast geroest zat. Alle olie keringen moeten nog wel vervangen worden samen met de olie in de achterbrug. Het lekken valt tot nu wel mee. Ook is er een nieuw namaak tank op gekomen die hebben geen coting van binnen zodat er nu rood/bruine benzine uit de tank komt ( 6 manden oud!! helaas was de vorige tank al verprutst voor de vorige eigenaar die had heb in 2 stukken gemaakt terijl er een simple coating ook afdoende was geweest.. ) Deze wil ik nog vervangen voor een orginele tank met een nieuwe coating er in.
Deze komt oorsprongkelijk uit frankrijk maar ik heb hem uit metslawier gehaalt serie nummer 473.954 bouwjaar 1955
mvg hans eshuis
Deze is door de vorige einenaar al opgeknapt, veel nieuwe onderdelen en de motor heeft nieuwe bussen en zuigerveren gekregen omdat deze vast geroest zat. Alle olie keringen moeten nog wel vervangen worden samen met de olie in de achterbrug. Het lekken valt tot nu wel mee. Ook is er een nieuw namaak tank op gekomen die hebben geen coting van binnen zodat er nu rood/bruine benzine uit de tank komt ( 6 manden oud!! helaas was de vorige tank al verprutst voor de vorige eigenaar die had heb in 2 stukken gemaakt terijl er een simple coating ook afdoende was geweest.. ) Deze wil ik nog vervangen voor een orginele tank met een nieuwe coating er in.
Deze komt oorsprongkelijk uit frankrijk maar ik heb hem uit metslawier gehaalt serie nummer 473.954 bouwjaar 1955
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- tea.jpg (55.15 KiB) 19015 keer bekeken
-
- tea 01.jpg
- (57.38 KiB) 15504 keer gedownload
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
De tec;
Deze is in januarie 2013 bij de verzameling gekomen. Deze komt uit Saint-Jean-Pla-de-Corts frankrijk En ik ben nu de 2de eigenaar. Serie nummer 201.148 bouwjaar 1951. Deze heeft een ALU motorkap en is wel van engelse makelij.
Deze heeft wel het nodige werk verzet maar de motor lijkt ok. 1 voorwiel naaf was het grote lager uitgelopen deze laat ik verbussen om het orgine verf laag te behouden. De vooras moet overal verbust worden. De hef versteller was van een mf 25 deze heb ik al vervangen voor een te versteller. De motor heb ik al schoon gebrand maar helaas heeft hij nu brandstof toe voer problemen. Omdat het kraantje en leiding niet orgineel zijn wil ik eerst orgineel spul opzoeken, als iemand dat nog over heeft??..
De bedoeling is dat er geen na-maak verf op komt maar de orginele verf er op blijft onder een conserverings middel. Wel zal alles los moeten om overal speling er uit te halen en olie keringen te vervangen.
mvg hans eshuis
Deze is in januarie 2013 bij de verzameling gekomen. Deze komt uit Saint-Jean-Pla-de-Corts frankrijk En ik ben nu de 2de eigenaar. Serie nummer 201.148 bouwjaar 1951. Deze heeft een ALU motorkap en is wel van engelse makelij.
Deze heeft wel het nodige werk verzet maar de motor lijkt ok. 1 voorwiel naaf was het grote lager uitgelopen deze laat ik verbussen om het orgine verf laag te behouden. De vooras moet overal verbust worden. De hef versteller was van een mf 25 deze heb ik al vervangen voor een te versteller. De motor heb ik al schoon gebrand maar helaas heeft hij nu brandstof toe voer problemen. Omdat het kraantje en leiding niet orgineel zijn wil ik eerst orgineel spul opzoeken, als iemand dat nog over heeft??..
De bedoeling is dat er geen na-maak verf op komt maar de orginele verf er op blijft onder een conserverings middel. Wel zal alles los moeten om overal speling er uit te halen en olie keringen te vervangen.
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- tec.jpg
- (58.51 KiB) 15504 keer gedownload
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
De ted;
Deze is al heel lang op het bedrijf deze heeft mijn oud oom eens gered van het oud ijzer in de jaren 70-80 maar had nog nooit gelopen. 2005 geloof ik voor het eerst. contact puntjes schoon gemaakt benzine er in en een tik en hij liep al. Voor die tijd was het normaal dat alle te,s met bougie,s en p3,s standaart bij inruil hier het oud ijzer in gingen goed of niet.. Deze is een goede alleen de olie keringen zouden nog een keer vervangen moeten worden.
Het type plaatje mis helaas. Daar komt nog een andre op.
mvg hans eshuis
Deze is al heel lang op het bedrijf deze heeft mijn oud oom eens gered van het oud ijzer in de jaren 70-80 maar had nog nooit gelopen. 2005 geloof ik voor het eerst. contact puntjes schoon gemaakt benzine er in en een tik en hij liep al. Voor die tijd was het normaal dat alle te,s met bougie,s en p3,s standaart bij inruil hier het oud ijzer in gingen goed of niet.. Deze is een goede alleen de olie keringen zouden nog een keer vervangen moeten worden.
Het type plaatje mis helaas. Daar komt nog een andre op.
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- ted.jpg
- (59.11 KiB) 15503 keer gedownload
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Re: mijn oud ijzer
hey hans..
ik zie net da jou 2nan een geel frame heeft/had..
weet je daar de reden van? aangezien ik dat ook heb..
gr,s stijn
ik zie net da jou 2nan een geel frame heeft/had..
weet je daar de reden van? aangezien ik dat ook heb..
gr,s stijn
Re: mijn oud ijzer
hey hans..
ik zie net da jou 2nan een geel frame heeft/had..
weet je daar de reden van? aangezien ik dat ook heb..
gr,s stijn
ik zie net da jou 2nan een geel frame heeft/had..
weet je daar de reden van? aangezien ik dat ook heb..
gr,s stijn
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: mijn oud ijzer
hoi
pure vandalisme, is zeer slordig met een klikker bus gedaan....
mvg hans eshuis
pure vandalisme, is zeer slordig met een klikker bus gedaan....
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie