Snel startmotor van histoparts voor de MF 35 4 cil

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
reind

Snel startmotor van histoparts voor de MF 35 4 cil

Bericht door reind »

IMG_4560.JPG
IMG_4560.JPG (31.22 KiB) 3941 keer bekeken
Heeft er iemand hier al ervaring met de zwaardere startmotor van histoparts?
Deze zou een hoger starttoerental geven waardoor de motor sneller aanslaat.

Heb bij auto's wel eens gezien dat een automaat uitvoering een zwaadere startmotor heeft dan de gewone schakel auto, ook de hybride auto's hebben een extra sterke startmotor.

Nu mijn 35 toe is aan een nieuwe startmotor wil ik eens weten of iemand hier ervaring mee heeft.
Ze zijn wel bijna 100 duurder, je zou er dan wel wat van verwachten.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60

hans eshuis

Re: Snel startmotor van histoparts voor de MF 35 4 cil

Bericht door hans eshuis »

hoi

Soms kost een revisie van een startmotor geen eens 100 euro..

Die op de foto is toch een gewone imitatie ding, snel starters zit er nog een tandwiel tussen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Re: Snel startmotor van histoparts voor de MF 35 4 cil

Bericht door fergie »

Hello Reind,

De orgineele starter is vaak best goed te maken en de prestaties verbeteren vaak dramatisch als de koolborstels en diens veren (veel belangrijker dan je denkt !) worden vervangen. Na 50-60 jaar is alles wat moe, de koolborstels korter en de druk veren veroest en verzwakt. Start kabels gaan ook achteruit, getuige mijn TEF die met een nieuwe maar dunnere kabel behoorlijk vlotter rond ging dan met de oude dikkere kabel !. Alles goed schoon en max. contact oppervlak monteren maakt al een verschil.

Om nou die wonder starter met meer vermogen er op los te laten is denk ik over kill vergeleken met een gewoon goede startmotor. Ons 35 heeft een dood normale starter die ik eens heb nagelopen, die heeft na een set nieuwe veren voor de koolborstels aardig meer pit en doet het al een jaar of tien prima !. Als je wilt kan ik je starter best eens na lopen voor je.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie