hef
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: hef
Hello Johan,
Ja ontvangen enkel m'n nieuwe windows 7 installatie is niet erg vloeiend momenteel, ik doe m'n best het vanavond in orde te krijgen.
Groetjes,
René.
PS. wat een drap !.
Ja ontvangen enkel m'n nieuwe windows 7 installatie is niet erg vloeiend momenteel, ik doe m'n best het vanavond in orde te krijgen.
Groetjes,
René.
PS. wat een drap !.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Contacteer:
Hello Johan,
Soms is system restore zo slecht nog niet !. Bij deze een paar foto's, ik denk dat uploaden niet wilde omdat de plaatjes te groot waren. Zie bijvoorbeeld http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=20 en http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=925
Ik heb helaas de missende delen niet meer liggen maar ze zijn vast nog wel te vinden.
Groetjes,
René.
Soms is system restore zo slecht nog niet !. Bij deze een paar foto's, ik denk dat uploaden niet wilde omdat de plaatjes te groot waren. Zie bijvoorbeeld http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=20 en http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=925
Ik heb helaas de missende delen niet meer liggen maar ze zijn vast nog wel te vinden.
Groetjes,
René.
- Bijlagen
-
- 20140430_121541_s.jpg (145.04 KiB) 10721 keer bekeken
-
- 20140430_121517_s.jpg (162.84 KiB) 10721 keer bekeken
-
- 20140430_115924_s.jpg (69.53 KiB) 10721 keer bekeken
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
hoi
Als je wat van de hef mist dan heb ik het nog wel liggen.
mvg hans eshuis
Als je wat van de hef mist dan heb ik het nog wel liggen.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
geachte lezers.
Ik heb de aftakas gedemonteerd en alle bouten van de onderplaat eruit.
Maar de plaat met pomp komt niet los.
Zit de pomp vast aan de buis naar de versnellingsbak ?
Hoe zit het buisje vast waardoor de olie naar boven gepompt wordt zodat deze in de hefcilinder terecht komt ?
Ik zag namelijk een buisje dat aansluit op de flens waar de bovendeksel op aan sluit.
Heeft iemand daar kennis van ?
Heeft er iemand foto"s van een schoongemaakte hefpomp en compartinent ?
Vriendelijke groet,
Johan
Ik heb de aftakas gedemonteerd en alle bouten van de onderplaat eruit.
Maar de plaat met pomp komt niet los.
Zit de pomp vast aan de buis naar de versnellingsbak ?
Hoe zit het buisje vast waardoor de olie naar boven gepompt wordt zodat deze in de hefcilinder terecht komt ?
Ik zag namelijk een buisje dat aansluit op de flens waar de bovendeksel op aan sluit.
Heeft iemand daar kennis van ?
Heeft er iemand foto"s van een schoongemaakte hefpomp en compartinent ?
Vriendelijke groet,
Johan
De pomp moet er zo uit willen. De pakking zal wel flink vastzitten. De oliebuis die je bedoelt zit volgens mij aan zowel boven als onderkant vlak op de flens. Dus zit niet aan pompdeksel vast.
Pomp zit niet vast aan versnellingsbak as. Met een bijtel er tussen zou ik adviseren. Maar pas op, het deksel is van aluminium en heeft dus zo een kras te pakken. Of zijwaarts lostikken met houten hamer of stuk hout tussen hamer en deksel.
Pomp zit niet vast aan versnellingsbak as. Met een bijtel er tussen zou ik adviseren. Maar pas op, het deksel is van aluminium en heeft dus zo een kras te pakken. Of zijwaarts lostikken met houten hamer of stuk hout tussen hamer en deksel.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Hoi Hobby-ist uit Drachten.
Fijn dat u met mij meedenkt.
Ik ben terughoudend in actie ondernemen als het gaat om klakkeloos onderdelen te demonteren.
Of terwijl als een kip zonder kop te werk gaan.
Het lijkt me beter om bij ervaringsdeskundige mensen te vragen om raad. Dank daarom om mee te denken.
Ik hoop dat er meerdere uw uitleg versterken want als het fout gaat is het maar de vraag of herstel mogelijk is.
Ik hoop dat u mijn terughoudendheid begrijpt.
Ik ben u zeker dankbaar voor uw reactie.
Groeten van Johan
Fijn dat u met mij meedenkt.
Ik ben terughoudend in actie ondernemen als het gaat om klakkeloos onderdelen te demonteren.
Of terwijl als een kip zonder kop te werk gaan.
Het lijkt me beter om bij ervaringsdeskundige mensen te vragen om raad. Dank daarom om mee te denken.
Ik hoop dat er meerdere uw uitleg versterken want als het fout gaat is het maar de vraag of herstel mogelijk is.
Ik hoop dat u mijn terughoudendheid begrijpt.
Ik ben u zeker dankbaar voor uw reactie.
Groeten van Johan
En als het fout gaat ben ik de sigaar?
.
Ben het met je eens om zorgvuldig te werk te gaan. Komt vast nog wel een reactie, wacht maar even af. Succes vanuit dorpje bij idd Drachten.

Ben het met je eens om zorgvuldig te werk te gaan. Komt vast nog wel een reactie, wacht maar even af. Succes vanuit dorpje bij idd Drachten.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Haha,
Ik ben het helemaal eens met jou reactie.
Maar geniet van je reactie.
Ik heb alle tijd.
Wat vandaag niet komt, komt morgen wel.
Liever goed dan afgeraffeld.
In me eigen netwerk heb ik ook oldtimer liefhebbers.
Deze nemen ook alle tijd om het goed aan te pakken.
Mijn eerste ervaring daarin was een man die een Ursus buldog kocht.
Zijn zoon, die schadehersteller van auto's, hielp met strakzetten van spatborden en motorkap etc.
Een klus waarin veel tijd ging zitten maar alleen wanneer het kon.
Resultaat was een Beauty van een tractor die uiteindelijk liep als een symfonie orkest.
Dit is mijn voorbeeld, zeker met de wetenschap hoe ik soms dingen afraffelde.
Mijn ferguson wil ik ook keurig afwerken en de tijd voor nemen.
Hopelijk met belangstelling van mede liefhebbers.
Vriendelijke groeten van Johan
Ik ben het helemaal eens met jou reactie.
Maar geniet van je reactie.
Ik heb alle tijd.
Wat vandaag niet komt, komt morgen wel.
Liever goed dan afgeraffeld.
In me eigen netwerk heb ik ook oldtimer liefhebbers.
Deze nemen ook alle tijd om het goed aan te pakken.
Mijn eerste ervaring daarin was een man die een Ursus buldog kocht.
Zijn zoon, die schadehersteller van auto's, hielp met strakzetten van spatborden en motorkap etc.
Een klus waarin veel tijd ging zitten maar alleen wanneer het kon.
Resultaat was een Beauty van een tractor die uiteindelijk liep als een symfonie orkest.
Dit is mijn voorbeeld, zeker met de wetenschap hoe ik soms dingen afraffelde.
Mijn ferguson wil ik ook keurig afwerken en de tijd voor nemen.
Hopelijk met belangstelling van mede liefhebbers.
Vriendelijke groeten van Johan
-
hoi
Ik heb daar een oud slagersmes voor, tussen de pakking voorzichtig met een hamer in tikken. Iets linkt iets rechts.
Op de annatefka site staat ook een onderdelenboek. Makkelijk te zien hoe iets inmekaarsteekt.
mvg hans eshuis
Ik heb daar een oud slagersmes voor, tussen de pakking voorzichtig met een hamer in tikken. Iets linkt iets rechts.
Op de annatefka site staat ook een onderdelenboek. Makkelijk te zien hoe iets inmekaarsteekt.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
-
- Contacteer:
Hello Hans,
Ik zet een stuk hout tussen de pomp en de aandrijfas. Heel langzaam druk op de zaak zetten en met een beetje gedult gaat ie in de een of andere hoek vanzelf langzaam los. Even een verhoging onder de pomp zodat ie niet op de grond maar enkel een paar cm valt en voila.
Groetjes,
René.
Ik zet een stuk hout tussen de pomp en de aandrijfas. Heel langzaam druk op de zaak zetten en met een beetje gedult gaat ie in de een of andere hoek vanzelf langzaam los. Even een verhoging onder de pomp zodat ie niet op de grond maar enkel een paar cm valt en voila.
Groetjes,
René.
-
hoi
nee, heb je hem nog niet los dan?
mvg hans eshuis
nee, heb je hem nog niet los dan?
mvg hans eshuis
Hoi renee,
Bedoelde jij om langs de zijkant door het gat van pijldeksel een balkje naar binnen te steken en vervolgens voorzichtig te wringen. In neem aan dat de pakking dan wel sneuvelt.
Zijn deze nog te koop ?
Groetjes van Johan
Bedoelde jij om langs de zijkant door het gat van pijldeksel een balkje naar binnen te steken en vervolgens voorzichtig te wringen. In neem aan dat de pakking dan wel sneuvelt.
Zijn deze nog te koop ?
Groetjes van Johan