Ted 20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Gerrit Flierman

Ted 20

Bericht door Gerrit Flierman »

Hallo,
Ik ben nieuw en zins kort in het bezit van een ted 20 1951.
Nu ik dat ding schoongespoten heb met hogedrukreiniger start hij niet meer.
Wie weet wat dit kan zijn de startmotor draait niet meer.
Later zal ik nog wat foto's laten zien.

Mvg Gerrit

Symen

Re: Ted 20

Bericht door Symen »

Welkom Gerrit,

jou probleem zal vast een niet goed contact zijn. De startmotor heeft een behoorlijke hoeveelheid stroom nodig. Daarom is het zeer belangrijk dat elk contact goed verf en corrosievrij geschuurd wordt. Een koperring maakt het contactoppervlak ook groter. Let ook op de massaverbinding van de accu naar het frame. Startmotor moet zelf ook goed geaard zijn met de tractor.Accu nog wel vol? Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Gerrit Flierman

Hallo, Symen
Accu is vol en contact is goed bobine meet ik op beide aansluitingen 12volt.
heb nu de startmotor er uitgehad maakt het ook uit hoe deze er in komt met oog op de tanden.
En is deze te testen.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Gerrit,

De startmotor trekt ca 200-250 ampere, dat betekend dat een weerstand van 1 ohm 200 tot 250 volt verlies geeft !. De verbindingen moeten dus echts super schoon zijn bij het monteren en zoveel mogelijk opervlak hebben. Loop dus alle verbindingen na tussen accu en startmotor en tussen accu-chassis en chassis startmotor. Het meten van de spanningen op diverse punten kan je wijzen in de juiste richting maar alleen als je de kring sluit, dus de versnelling in start zetten en dan gaan meten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Gerrit Flierman

Foto's plaatsen lukt nog niet grote te hoog.

Symen

Bericht door Symen »

Je kunt het proberen met http://www.fotoaanpassen.nl/
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Gerrit,

Mochten alle goed bedoelde adviezen niet lukken, dan mag je zo ook gewoon naar mij sturen.
Dan maak ik ze wel kleiner en de foto's er wel bij.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie