Hallo Ton,
Sorry dat ik de ronde en rechthoekige knop omgeruild heb, maar ik heb hier geen MF 100 serie bij de hand.
Die 135 van jou heeft gewichtsoverdracht.
Op de laatste foto van Gerrit IMG 0828 daar staat de rechthoekige handel in deze positie hef helemaal naar boven.
De andere handel met ronde knop moet dan wel helemaal rechts staan.
Als je de hef normaal wilt laten zakken moet je de rechthoekige handel naar rechts doen op de foto.
Als je de rechthoekige handel vanuit de gefotograveerde stand naar links doet , dan blijft de hef bovenin, maar de hefdruk zal afnemen. (gewichtsoverdracht, meer of minder)
Op deze hef zit dus gewichtsoverdracht, dit voorste gedeelte werd wel eens buitenwerking gezet als er problemen mee waren.
Let OP Er moet dan wel een overdrukventiel op de pomp geplaatst zijn, omdat het overdrukventiel wat in de gewichtsoverdracht zat buiten werking was!
Informeer maar eens of Hans wat gebruikte delen heeft liggen.
De inwendige delen verschillen wel wat met of zonder gewichtsoverdracht, dus goed vergelijken!!!!!!!(ik weet niet presies welke wel en niet verschillen)
Groeten Wim
serienummer en bouwjaar MF135 gevraagd
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: serienummer en bouwjaar MF135 gevraagd
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
Re: serienummer en bouwjaar MF135 gevraagd
wim,
de hendels heb ik er maar profisorisch ingezet, het geheel ligt eigenlijk helemaal uit elkaar: gesloopt.
dus het is zo dat de hendel naar boven (rechts) is hef naar beneden; dus anders om dan logisch is.
ik ben nog aan het wachten op antwoord van histoparts; ze hebben bij al hun leveranciers een quadrant besteld en gaan uitzoeken welke de juiste is. dat is toch netjes toch. ik heb wel geen overdrukventiel op de pomp zitten. vlgs mij is het een MK2 pomp, maar ook dat is weer speculeren.
wat betreft de meters: ik heb zonet de temperatuurmeter eruit gehaald. is inderdaad van jaeger met MF logo.
nu heb ik bij histoparts weer het verkeerde besteld en gekregen. zo eentje met kabel eraan (TM1006) van AC. hier past dan weer de aansluiting op het waterpomphuis niet. ik heb er een met een enkele stroomdraad die naar het dashboard loopt.
het is blijkbaar moeilijk om de juiste onderdelen te verkrijgen. groeten ton.
de hendels heb ik er maar profisorisch ingezet, het geheel ligt eigenlijk helemaal uit elkaar: gesloopt.
dus het is zo dat de hendel naar boven (rechts) is hef naar beneden; dus anders om dan logisch is.
ik ben nog aan het wachten op antwoord van histoparts; ze hebben bij al hun leveranciers een quadrant besteld en gaan uitzoeken welke de juiste is. dat is toch netjes toch. ik heb wel geen overdrukventiel op de pomp zitten. vlgs mij is het een MK2 pomp, maar ook dat is weer speculeren.
wat betreft de meters: ik heb zonet de temperatuurmeter eruit gehaald. is inderdaad van jaeger met MF logo.
nu heb ik bij histoparts weer het verkeerde besteld en gekregen. zo eentje met kabel eraan (TM1006) van AC. hier past dan weer de aansluiting op het waterpomphuis niet. ik heb er een met een enkele stroomdraad die naar het dashboard loopt.
het is blijkbaar moeilijk om de juiste onderdelen te verkrijgen. groeten ton.