Kenmerken AD3-152

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Gijs2

Kenmerken AD3-152

Bericht door Gijs2 »

Hallo,
ik heb de mogelijkheid een gereviseerd blok te kopen voor onze 135. Volgens de verkoper is het een AD3-152, echter, als ik de foto's bekijk zie ik wat verschillen met de onze. Vooral het olievulpunt zit op een andere plek, bij onze, een 8 bak, zit het op de zijkant van het distibutiehuis, met een pijpje van een cm. of 10. Bij de andere op de foto van de verkoper zit de vuldop aan de voorzijde van het distributiehuis zoals onze oude 35 3 cilinder ook had, en die heeft volgens mij een A3-152 blok.
Is het aangeboden blok nu een oude A3-152 of is de AD3-152 ook zo geleverd?
Groeten Gijs

hans eshuis

Re: Kenmerken AD3-152

Bericht door hans eshuis »

hoi

Of het is een industrie versie zoals in heftruks stroom arregaten en andere merken dan mf.

Het verschil is of de verstuifers er recht (A3-152) of schuin (AD3-152) in staan.

Die industrie blokken kun je er wel in bouwen alleen de aanbouwdelen moet je overzetten caterpan distobutie deksel kleppendeksel spruitstukken en voor de toeren tellen moet je er een dinkie in de nokken as maken. Alleen je kunt er geen oliepomp voor b.v de stuurbekrachteing meer op zetten.

Dat is wel veel sleutel werk, als je oude blok niet stuk is kun je een revisie van je eigen blok ook overwegen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Gijs2

Re: Kenmerken AD3-152

Bericht door Gijs2 »

Kijk, da's info waar we wat aan hebben! Waarschijnlijk is het een motor uit een aggregaat, dus wat jij beschrijft zal dan wel kloppen. Ik ga komende week even kijken, dan weten we meer, zou wel jammer zijn als het een industrieversie is, je komt niet elke dag een gereviseerd blok tegen voor een leuke prijs!

Plaats reactie