Ik krijg de remmen van mijn oude Ferguson P3 niet juist afgesteld.
Telkens als ik de rem afstel op de juiste remkracht, blijft het rechtse wiel NIET remmen.
Die grote vierkante bout om de remblokken te stellen, werkt niet naar behoren.
Iedere stand wat ik probeer, hij zit muur vast - bij rempedaal ontspannen - of hij remt helemaal niet - rem ingetrapt - .
Nu heb ik al de remtrommel eraf gehaald om te kijken waar het probleem zou kunnen liggen en heb geconstateerd dat het vierkante blokje waar deze op kantelt niet goed functioneert. Er zit te veel speling in volgens mij.
Nu de vraag :
>>> Wat is de minimale afmeting van het vierkante blokje { Afb. c1 } die dit mechanisme bediend? Ik meet 17mm.
Remmen afstellen
Moderators: Tony, fergie, admin
Remmen afstellen
- Bijlagen
-
- Remmechanisme_c1.jpg (165.36 KiB) 5993 keer bekeken
-
- Remmechanisme_a1.JPG (165.88 KiB) 5993 keer bekeken
Ferguson P3 , Ferguson ploeg 2 schaar rondgaand , Ferguson 35X.
Re: Remmen afstellen
Hallo,
heb even gekeken bij zo'n remsysteem zoals die van jou. Is de eerste versie met kidney-cam (nier vorm). Vindt het onwaarschijnlijk dat één van de blokjes afgesleten is. Draaien ze niet rond? Dat moet niet. Je hebt de kam wel op de juiste manier zitten. (platte kant naar boven).
De bout voor het afstellen moet natuurlijk wel rond te draaien zijn. Zorgt ervoor dat de voering tegen de trommel wordt gedrukt.
Zowel waar deze stelbout op zit, als de dikke moeren moeten net los en dan stelbout vol aandraaien en trommel vast tikken met houten hamer en herhalen. Dikke meoren vast zetten en dan bout afstellen.ps Zou wel op alle draaiende delen wat kopervet doen, maar beslist niet op de voeringen. Symen.
heb even gekeken bij zo'n remsysteem zoals die van jou. Is de eerste versie met kidney-cam (nier vorm). Vindt het onwaarschijnlijk dat één van de blokjes afgesleten is. Draaien ze niet rond? Dat moet niet. Je hebt de kam wel op de juiste manier zitten. (platte kant naar boven).
De bout voor het afstellen moet natuurlijk wel rond te draaien zijn. Zorgt ervoor dat de voering tegen de trommel wordt gedrukt.
Zowel waar deze stelbout op zit, als de dikke moeren moeten net los en dan stelbout vol aandraaien en trommel vast tikken met houten hamer en herhalen. Dikke meoren vast zetten en dan bout afstellen.ps Zou wel op alle draaiende delen wat kopervet doen, maar beslist niet op de voeringen. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
--------Symen schreef:Hallo,
Draaien ze niet rond?
Nee, ze draaien niet rond. Het blokje is geborgd.
De bout voor het afstellen moet natuurlijk wel rond te draaien zijn.
Ja, deze is inderdaad rond te draaien.
Ok. Na een aantal keren lezen - begrijpend lezen - weet ik wat ik moet doen.
Bedankt. Ik zal ook natuurlijk op de draaiende moeren koper vet smeren.
Ik zal uiteraard verslag doen als resultaat wordt geboekt.
Ferguson P3 , Ferguson ploeg 2 schaar rondgaand , Ferguson 35X.
interessevraagje:
kon je de deksels van de remmen gemakkelijk loskrijgen? bij mijn tefje zaten die met vijzen vast, heel irritant wanneer bleek dat deze vastgeroest zaten
groeten,
Simon
kon je de deksels van de remmen gemakkelijk loskrijgen? bij mijn tefje zaten die met vijzen vast, heel irritant wanneer bleek dat deze vastgeroest zaten
groeten,
Simon
Ferguson TEF 20 1953
Slagmoersleutel schijnt te werken. Ik las er een puntje op. De schroeven zetten dan uit en bij afkoeling krimpen ze weer.
Laten afkoelen en daarna met bijtel rondtikken.
Moer op schroef draaien en in de werkbank zetten. Het gelaste puntje afslijpen en groefje opnieuw inflexen.
Laten afkoelen en daarna met bijtel rondtikken.
Moer op schroef draaien en in de werkbank zetten. Het gelaste puntje afslijpen en groefje opnieuw inflexen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
-
hoi
Dan heb je de 2 boutje er uit. Dan de remschoenen zo afstellen dat de remtrommel/deksel vrij rond draait en dan nog wat doordraaien omdat het binneste niet versleten is en de remschoenen er niet op blijfen steken.
In de remtrommel/deksel zitten 2 gatjes daar kun je een unc boutje in draaien zodat de remtrommel los gaat wel gelijk matig doen.
Met wat geluk krijg je zo de remtrommel er heel af, ik had er laast een die het binneste met de wielboutgaten los ging en de rest bleef zitten..
Remtrommel boutjes met koper vet weer monteren!
mvg hans eshuis
Dan heb je de 2 boutje er uit. Dan de remschoenen zo afstellen dat de remtrommel/deksel vrij rond draait en dan nog wat doordraaien omdat het binneste niet versleten is en de remschoenen er niet op blijfen steken.
In de remtrommel/deksel zitten 2 gatjes daar kun je een unc boutje in draaien zodat de remtrommel los gaat wel gelijk matig doen.
Met wat geluk krijg je zo de remtrommel er heel af, ik had er laast een die het binneste met de wielboutgaten los ging en de rest bleef zitten..
Remtrommel boutjes met koper vet weer monteren!
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie