Boring 35x

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erik.korte

Boring 35x

Bericht door erik.korte »

Ik heb een onderblok gekregen die ik wil verbussen. Bij histoparts nieuwe bussen besteld echter die zijn van binnen 91.2 mm. De oude zijn 88.8. De wand van de nieuwe is wel veel dunner. Gaat dit passen?

Hoe kan hier zoveel verschil in zitten ? Is het misschien een onder blok van een gewone 3 cilinder?

erik.korte

Re: Boring 35x

Kom er net achter dat het onder blok van een a3.144 is, gaat dit passen?

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Erik,

Je kunt een AD3.152 blok wel in zijn geheel vervangen door een A3.144 blok.
In Frankrijk werden op die manier de 133 en de 135 gebouwd. De diameter van de boring is voor zover ik het verschil. Ik verwacht echter je nu ook een kop moet hebben die bij de A3.144 hoort.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

De 3.144 is 144 cubic inch (2,36L) en de 3.152 is 152 Cu inch (2,5 l). Rest is identiek alleen de boring is anders. Ik denk net als gerrit dat je met de kop niet uit komt omdat de locatie van poorten en bouten (ook bout diameter) niet uit gaat komen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erik.korte

Als ik de koppakking er op leg kan ik toch zien of de kanalen overeenkomen? Ik zag wel op een site dat er een kop verkocht werd voor zowel de a3 152 als de a3 144. Ik heb op het blok het nummer vergeleken 37111280 en dat is hetzelfde als het oude blok en mijn eigen 35x. Ik ben dus nog niet helemaal overtuigd en zal het morgen gaan bekijken.

Is de buitendiameter en kraag wel hetzelfde? Zouden de nieuwe bussen er eventueel wel inpassen?

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Erik,

Het zou best kunnen dat het gietdeel van het onderblok gelijk is. Dat het onderblok alleen een andere boring heeft. Dat kan ik niet nagaan. Als dat het geval is, dan zou de kop verwisselbaar moeten zijn. Als de kop past, kun je ook het onderblok op laten boren naar de grotere maat. Dan passen de nieuwe bussen er in.

Ik heb nog even wat nagezocht in een Franstalig werkplaats boek (helaas ben ik zeer slecht in Frans).
Veel lijkt hetzelfde. De compressie verhouding is voor een A3.144 1:16.5. Voor de AD3.152 1:18.5.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

Kan ik je niet zeggen, heb van de P3 geen manual.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erik.korte

Cilinderkop past , boutgaten zijn hetzelfde. We gaan er een bus uithalen en kijken of de nieuwe past.

erik.korte

Bussen zijn passend gemaakt, kraag paste niet. Onderblok afgevlakt. Revisiebedrijf is er in totaal 4 uur mee bezig geweest....
Maar ze zitten erin!

Plaats reactie