repareren radiateur ferguson tef

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
bob

repareren radiateur ferguson tef

Bericht door bob »

hallo iedereen,

ik heb hier thuis een tef staan die ik aan het opknappen ben, nou is alleen mijn radiateur lek.
hij lekt een de onderkant (ik denk gescheurd ijzer),
nou ga ik proberen om hem bij mij op school te repareren maar mocht dit niet lukken weten jullie een adres voor een goede tweedehandse radiateur of een goed adres waar ze voor niet al te veel geld een radiateur kunnen repareren?

bob

fergie
Contacteer:

Re: repareren radiateur ferguson tef

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Ik ga altijd naar Autotemp, zoek maar ff met google voor een bij je in de buurt. Ze hebben voor mij van 2 radiators onder en boven tanks gebruikt en een nieuw blok om een perfect passende nieuwe te maken.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

bob

Bericht door bob »

dat zit helaas niet in de buurt zoek eigenlijk in de buurt van bladel (recht onder tilburg en links van eindhoven)

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Bob,

In Eindhoven zit een bedrijf dat radiateuren op knapt. Veel auto en tractor bedrijven uit de buurt gaan daar naar toe.

http://www.erf.nl

Misschien dat zij jou kunnen helpen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

bob

Bericht door bob »

ja daar was ik al geweest alleen die zijden mij al dat als ik hem perfect wou laten maken dat ik dan over de 200 euro uit kwam en aangezien ik het geld niet op mijn rug heb groeien was ik eigenlijk opzoek naar iets anders en als het egt niet anders kan dan zal ik daar wel heen moeten ;)

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Bob,

Radiators solderen is niet makkelijk, het wil eigenlijk alleen als je ze demonteerd om het goed schoon te krijgen. Ik heb het diverse malen geprobeerd en ik kan aardig solderen (wel aardig wat loodgieters werk gedaan) en ook ik heb onderspit moeten delven aan de professionals. Het kost geld maar je hebt er ook wat voor...

Voor je denkt ik koop een nieuwe, die opmerking over "perfect passend" gaat niet op voor de namaak dingen, altans lang niet altijd....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Bob,

heb voor een tef eens een nieuwe radiator gekocht. Op zich past het wel. De windtunnel past er ook op maar de gaatjes voor de bevestiging moet je zelf op de juiste plaats boren. Gooi de nieuwe niet omhoog bij harde wind want het weegt niets...... Toch werk hij al een paar jaar prima. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Plaats reactie