Heren,
Nu met deze trekker een houtklover erachter die werkt op de aftakas, na ongeveer 1uur kloven gaat de trekker 4-takten/ploffen en stopt er mee. Na afkoeling/wachten start hij met moeite en alleen op vol gas en komt ploffend weer op gang en werkt weer een half uur en gaat dan weer uit. Brandstoffilters vernieuwd maar blijft zo vreemd doen, iemand een idee???? Groeten Manfred.
Lage oliedruk Tef
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Lage oliedruk Tef
Tef-20 1955, weidesleep,grondbak,kegelsplijter(houtklover)
Re: Lage oliedruk Tef
Laat je de tractor ook eens echt werken?
Zodat hij voldoende en goed warm wordt, en dan bedoel ik ploegen, diep cultivatoren of zo. En dan minstens een uur laten trekken.
Bij diesels maakt dat veel uit in de roetaanslag (afbouw met warm worden).
Dat is tenminste mijn ervaring, lui worden door niets doen....
Het lijkt me een probleem met aanslag op de verstuivers of de brandstofpomp werkt "warm" niet goed, al ben ik dat laatste nog nooit tegen gekomen.
Het andere zou kunnen zijn dat je met warme motor geen of te weinig compressie hebt waardoor je geen ontbranding krijgt, maar dat is nog onwaarschijnlijker.
Wim
Zodat hij voldoende en goed warm wordt, en dan bedoel ik ploegen, diep cultivatoren of zo. En dan minstens een uur laten trekken.
Bij diesels maakt dat veel uit in de roetaanslag (afbouw met warm worden).
Dat is tenminste mijn ervaring, lui worden door niets doen....
Het lijkt me een probleem met aanslag op de verstuivers of de brandstofpomp werkt "warm" niet goed, al ben ik dat laatste nog nooit tegen gekomen.
Het andere zou kunnen zijn dat je met warme motor geen of te weinig compressie hebt waardoor je geen ontbranding krijgt, maar dat is nog onwaarschijnlijker.
Wim
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Lage oliedruk Tef
Hello Manfred,
Ik zou het moeten horen maar naar schatting denk ik aan brandstof gebrek. Er zitten ook filters in de pomp (deksel aan de achterkant ,dus tegen de motor) of een verstopte leiding. Soms kan ook de tussentank verstopt zijn maar meest waarschijnlijk is de kraan onder de hoofd tank. Het kan ook water in de filters zijn, dat geeft ook dit soort verschijnselen.
Groetjes,
René.
Ik zou het moeten horen maar naar schatting denk ik aan brandstof gebrek. Er zitten ook filters in de pomp (deksel aan de achterkant ,dus tegen de motor) of een verstopte leiding. Soms kan ook de tussentank verstopt zijn maar meest waarschijnlijk is de kraan onder de hoofd tank. Het kan ook water in de filters zijn, dat geeft ook dit soort verschijnselen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....