Zelfbinderen met TEF

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
JuliusB

Zelfbinderen met TEF

Bericht door JuliusB »

Hallo,

In augustus heeft mijn Krupp binder voor het eerst na misschien wel 40/50 jaar gelopen en is mijn stukje land gemaaid. Het ging niet vanzelf maar uiteindelijk is het toch goed gelukt. De De knoper had nog wat beter afgesteld moeten worden, '' af en toe een fout geknoopte bos''. Bij toeval kwam Rene de Bruin ook nog langs rijden. Op de Roel-Bottema-dagen in Oldeholtpade is het graan gedorst. Het graan ga ik de komende tijd verwerken tot met name meel.

groet,
Julius Brummelman
Graan oogst (2)_klein.jpg
(109.87 KiB) 7849 keer gedownload
Graan oogst (1)_klein.jpg
Graan oogst (1)_klein.jpg (112.02 KiB) 8238 keer bekeken
Graan oogst (4)_klein.jpg
(107.01 KiB) 7849 keer gedownload
Dorsen_klein.jpg
(94.04 KiB) 7849 keer gedownload
Ferguson TEF-20 (1952)
Goudland 1-schaarige kantelploeg, grondbakje, paarden eggen, zaaieg, Krupp zelfbinder, wanmolen en een Pemag maalstoel

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Zelfbinderen met TEF

Bericht door admin »

Julius,

Mooie actie foto's.
Ga zo door.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen

Bericht door Symen »

Julius,

heb dat rode tefje wel gezien in Oldeholtpade maar niet geweten dat ie van jou was. Gelukkig laat je het trekkertje werken, want daar zijn ze voor. En de jongens uit Nij Beets hebben het dus gedorst. Succes Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Heb je ook vee om het meel aan op te voeren? Of bak je er brood van?
Dan zou het cirkeltje helemaal rond zijn!

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Julius,

Dat soort toeval is zelden en dit was een leuke verassing !. Ik heb je verder niet meer gesproken maar wat vond je van de "Bottema" ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie