een tijd geleden heb ik al eens wat geschreven over onze 135, en dan met name dat ie niet echt lekker loopt.
Omdat de trekker steeds veel werd gebruikt ben ik er nog niet echt aan toe gekomen er eens naar te kijken maar nu moet het toch maar eens gebeuren. Nu wilde ik eerst de timing controleren, en daarover heb ik hier wel eens wat gelezen, maar ik kan het nergens terugvinden

En weer een vraag; eerder dacht ik dat het niet lekker lopen veroorzaakt werd door te lage compressie in 1 cilinder, het is slechts 1 cilinder die een beetje "achterblijft"
Echter, dan zou er toch behoorlijk onderdruk moeten zijn, en dus een dikke dampwolk uit de carterontluchting lijkt mij. Dit is niet het geval, en de trekker is de laatste tijd flink aan het werk geweest.
Dus kom ik weer bij de brandstofpomp uit, zou het kunnen zijn dat 1 van de nokken in de nokkenring versleten is zodat er bij 1 cilinder minder en/of te laat ingespoten wordt of is dit zeer onwaarschijnlijk?
Iemand nog suggesties? Anders haal ik de pomp eraf en breng hem eens naar een specialist.
Groeten Gijs