lekkage koelloeistof

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jouke

lekkage koelloeistof

Bericht door jouke »

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje lekt er bij mijn mf 133 koelvloeistof uit een zogenaamde "vriesdop/plug".
Trekker is niet bevroren geweest o.i.d. maar omdat de koelvloeistof de lak opvreet zou ik graag willen weten wat ik aan de lekkage kan doen.
Ik hoop dat iemand mij hiet meer over kan vertellen.

mvg Jouke
nothing runs like a deere, when an mf is haunting it:P

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: lekkage koelloeistof

Bericht door admin »

Jouke,

Het best kun je de vriesdop kapotmaken, eruit halen en dan een nieuwe erin slaan.
(Bolle kant eerst naar buiten en dan een klap in het midden. Hierdoor zet hij iets uit en dan dicht hij weer af).
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

jouke

Bericht door jouke »

admin schreef:Jouke,

Het best kun je de vriesdop kapotmaken, eruit halen en dan een nieuwe erin slaan.
(Bolle kant eerst naar buiten en dan een klap in het midden. Hierdoor zet hij iets uit en dan dicht hij weer af).

En hoe maak ik die kapot, ik bedoel als ik ga boren kan ik slijpsel in de motor krijgen toch?
heb verder nog geen ervaring met deze dingen namelijk.
nothing runs like a deere, when an mf is haunting it:P

nielsn

Bericht door nielsn »

hallo,

met een kleine bijtel er doorslaan en dan eruit wippen??

gr. niels

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Bouke,

Meestal zijn ze zover op gevreten dat je ze met een botte schroevendraaier nog kunt doorboren. Anders een centerpunt met een scherpere punt. Sla eers in het midden tot hij net als een pendaal emmer deksel "doorslaat" en dan tot je er door gaat. Het "doorslaan" haalt de spanning er uit. Als je er doorheen gaat zonder dat ie doorslaat zit ie ook niet meer zo vast dus dan is dat doorslaan niet nodig.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Jouke,

Als er 1 plug doorgerot is kijk dan of er nog meer slecht zijn, dit wil wel eens het geval zijn.
Vaak zijn ze dan niet meer mooi glad aan de buitenkant en zo slecht dat je er met een kleine platte schroevendraaier met de hand zo doorheen drukt.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie