Hef problemen MF 3050
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Hef problemen MF 3050
Beste collega's
Ik heb een MF 3050 staan en die heeft problemen met de hef.
Er zit een electronische hef op nu werkt hij buiten op de spatborden wel alleen niet binnen op het bedienings paneel. Het lampje van de hydraulische oliedruk blijft ook wat langer aan dan normaal is maargoed dat kan ook iets anders wezen.
Dus kortom buiten werkt hij wel gelijk na de motor starten en binnen op de bediening heel soms. Heeft iemand hier ervaring mee???
Bedank voor de hulp
Mvg Richard
Ik heb een MF 3050 staan en die heeft problemen met de hef.
Er zit een electronische hef op nu werkt hij buiten op de spatborden wel alleen niet binnen op het bedienings paneel. Het lampje van de hydraulische oliedruk blijft ook wat langer aan dan normaal is maargoed dat kan ook iets anders wezen.
Dus kortom buiten werkt hij wel gelijk na de motor starten en binnen op de bediening heel soms. Heeft iemand hier ervaring mee???
Bedank voor de hulp
Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130
-
- Contacteer:
Re: Hef problemen MF 3050
Hello Richard,
Dit is wat te jong grut om hier vragen over te stellen denk ik maar ik kan je vertellen dat de locale dealer een enkele keer een print voorziet van nieuwe diodes. Ik weet alleen niet wat de storing was toen ze voor diodes bij mij kwamen.
Groetjes,
René.
Dit is wat te jong grut om hier vragen over te stellen denk ik maar ik kan je vertellen dat de locale dealer een enkele keer een print voorziet van nieuwe diodes. Ik weet alleen niet wat de storing was toen ze voor diodes bij mij kwamen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo,
Zijn misschien de schakelaars kapot in de trekker?
Bij mij op het werk hebben we het een aantal keer gehad met electrische ramen. Dan werkte de schakelaar in de deur niet maar de andere schakelaar wel.
Gr. Niels
Zijn misschien de schakelaars kapot in de trekker?
Bij mij op het werk hebben we het een aantal keer gehad met electrische ramen. Dan werkte de schakelaar in de deur niet maar de andere schakelaar wel.
Gr. Niels
Geen ervaring mee. Maar eventueel heb ik wel een werkplaats manual voor je.
Gr Marco
Gr Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
-
Bedankt voor het meedenken
De service manual heb ik ook maar kan nog niet veel wijzer worden
hopen dat het nog komt
gr Rich
De service manual heb ik ook maar kan nog niet veel wijzer worden
hopen dat het nog komt

gr Rich
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130
Hoi Richard,
Net wat niels al schrijft,
Controleer eens de schakelaar, stekkers,
Blaas ze eens door met wat lucht,
Grote kans dat het een kwestie van een beetje stof is.
Mvg Geert
Net wat niels al schrijft,
Controleer eens de schakelaar, stekkers,
Blaas ze eens door met wat lucht,
Grote kans dat het een kwestie van een beetje stof is.
Mvg Geert
Hallo Thijn,
Ik heb je een pm gestuurd.
Mvg Marco
Ik heb je een pm gestuurd.
Mvg Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
Even diep graven, onder cabine vloer bij een van de deuren zit onder een staalplaat een computer met stekker verbonden. Gezien dit nogal een natte ruimte kan zijn, die stekker ook eens los halen en nazien.
Heeft er nu iemand een hefstoring aan een MF 3050?
Want die storing is van 2012.
En nu komen er losse berichten te staan waar geen duidelijk verhaal inzit.
Er zit inderdaad een voedings stekker met een zwarte en een rode draad en een stekker met een zwarte en een gele draad onder de rechter vloerplaat.
De ene is een voeding voor de autotronic en de andere een voeding voor hefcomputer.
Te bereiken via de onderkant, het deksel is met 3 stuks M 6 bouten/moeren bevestigd.
Deze stekkers willen wel eens helemaal aangetast zijn.
Groeten Wim.
Want die storing is van 2012.
En nu komen er losse berichten te staan waar geen duidelijk verhaal inzit.
Er zit inderdaad een voedings stekker met een zwarte en een rode draad en een stekker met een zwarte en een gele draad onder de rechter vloerplaat.
De ene is een voeding voor de autotronic en de andere een voeding voor hefcomputer.
Te bereiken via de onderkant, het deksel is met 3 stuks M 6 bouten/moeren bevestigd.
Deze stekkers willen wel eens helemaal aangetast zijn.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9