nieuwe krukaslager eerste keer starten geen oliedruk

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
mark

nieuwe krukaslager eerste keer starten geen oliedruk

Bericht door mark »

vanavond mijn tefje eindelijk weer inelkaar en gestart, maar heb geen oliedruk. Heb de leiding naar drukmeter losgehaald, en daar komt geen olie door, voel ook geen lucht. heb 6 liter olie in het blok gedaan, peilstok niveau goed. ik heb de motor niet langer dan 30 sec laten lopen 3x achter elkaar. De vorige keer had ik de lagerschalen krukas verkeerd gemonteerd en heb de krukas weer moeten laten slijpen, dit niet weer... wat nu te doen.

met vriendelijke groeten

mark

fergie
Contacteer:

Re: nieuwe krukaslager eerste keer starten geen oliedruk

Bericht door fergie »

Hello Mark,

Zit er olie in de oliepomp, dus niet droog in elkaar gezet maar voorzien van olie ?.
Zit de aanzuigbuis goed vast ?.
Zit er olie op de lagers, dus niet droog gemonteerd ?. Als er maar olie aan zit hoef je nog geen schade te hebben.

Anders kun je het volgende proberen, olie filterhuis verwijderen en olie in de poort richting de pomp gieten. Daarna vlot filter huis er weer op en starten met decompressie op alle cylinders tot je druk hebt.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Mark,

Ik weet niet hoe het bij een Tef zit, maar bij een 23 C diesel moet je er bij het middelste hoofdlagerhuis er op letten dat de oliekanalen doorlopen.
Dit hoofdlagerhuis kan er op 2 manieren in, maar op de ene manier loopt het oliekanaal niet door.
Ik heb een idee dat de opbouw van deze motor hetzelfde is?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Had ik niet aan gedacht maar da's inderdaad mogelijk en de lagerhuizen zijn uitwisselbaar van de 20C op de 23C. Checken dus !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

mark

Bericht door mark »

heb olie in de rinchting van de pomp geblazen oliefilter gevuld en snel gemonteerd, gestart met decompressie en nu komt er olie ook door de leiding die naar de drukmeter loopt, drukmeter geeft niets aan, heb de drukmeter met lucht geprobeerd maar het metertje geeft niets aan, ik zal een andere proberen. Ik denk dat het blok nu goed oliedruk heeft maar wil het ook graag op het metertje zien. bedankt voor jullie info.

groeten mark

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Mark,

Ook weer opgelost. Soms denken we te moeilijk.....

Groetjes,

René.

Plaats reactie