Hallo,
welk materiaal zat origineel onder de klemringen van een startmotor van de TEF? Bij mij zit er een kurken afdichting onder. Ik bedoel de ring die om de startmotor zit en over de koolborstels. Gr Symen.
startmotor TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
startmotor TEF
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
-
- Contacteer:
Re: startmotor TEF
Hello Symen,
Dat was een hars geimpregneerd karton. Ik heb er zelf ook (dun) kurk pakking voor gebruikt en al meerdere keren ook aangetroffen.
Groetjes,
René.
Dat was een hars geimpregneerd karton. Ik heb er zelf ook (dun) kurk pakking voor gebruikt en al meerdere keren ook aangetroffen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Toppy René,
dan doe ik er ook weer kurk tussen. Gr Symen.
dan doe ik er ook weer kurk tussen. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Hallo Rene,
Misschien 'n stomme vraag maar waar dient deze pakking voor?
Is dit de isolatie tussen koolborstel en het huis?
Dennis
Misschien 'n stomme vraag maar waar dient deze pakking voor?
Is dit de isolatie tussen koolborstel en het huis?
Dennis
-
- Site Admin
- Contacteer:
Dennis,
Dat is om de startmotor af te dichten.
Hiermee wordt voorkomen dat er zand/modder/water in komt. Dat is funest voor de lagers en de koolborstels.
Dat is om de startmotor af te dichten.
Hiermee wordt voorkomen dat er zand/modder/water in komt. Dat is funest voor de lagers en de koolborstels.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Let op dat de startmotor goed wordt afgedicht aan de bovenkant en dat de sluiting van de klemband aan de onderzijde zit. Toen ik mijn MF35 kocht leek ook alles netjes afgedicht. Maar de startmotor bleek vol water en prut te staan. Er kon wel water inlopen maar niet meer uitlopen. Ik heb de startmotor nu ook afgedicht met kurkpakking.
gr Marco
gr Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320