Verzekeren miniaturen

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Ben5445

Verzekeren miniaturen

Bericht door Ben5445 »

Hallo,

Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die ook miniaturen verzamelen, maar ik loop met het idee om mijn verzameling miniaturen te verzekeren. Nu heb ik de volgende vragen,

- Zijn er aparte verzekeraars die dit verzekeren, of gewoon bij de inboedel verzekering?
- Moet er getaxeerd worden door een deskundige, of kan je zelf een bedrag invullen?

Het gaat mij voornamelijk om dat het verzekerd is voor verwoesting, want dan ben je in een keer alles kwijt.

Groeten,

Benno
Ferguson tef, MF 35, MF 265, 6180, 5445

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Verzekeren miniaturen

Bericht door admin »

Benno,

Ik weet niet over welk bedrag het precies hebben (en ik wil het ook niet weten), maar ik weet wel dat ik voor alle kostbaarheden die boven een bepaalde waarde gaan, een extra bedrag moet opgeven. Gewoon even aan je tussenpersoon vragen. Maak wel foto's van je verzameling en fotografeer de top modellen apart. Zorg er liever voor dat je 1000 euro te hoog bent verzekerd dan 1 euro te laag. Dat scheelt veel discussie bij brand.

Over het algemeen geld dat je als je 5000 euro of meer waarde volle spullen hebt, die een gemiddeld huishouden niet heeft, je dit het beste extra kunt verzekeren. Let wel op de kosten.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Ben5445

Bericht door Ben5445 »

Hallo Gerrit,

Ik heb niet zo een heel grootte verzameling, maar ik ga nu toch maar eens informeren wat zo een verzekering kost en wat de voorwaarde daarvan zijn.

Bedankt,

Benno

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

We hebben een inboedel verzekering bij interpolis daar mag max 20.000 euro worden verzekert voor een verzameling zonder een catalogus.

Als ik meer wil moet ik elk stuk op de foto zetten met de waarde er bij.

Alle 1:1 hebben we bij unive verzekert dat kost 1 euro per 1000 euro. Dat is brand, zelfontbranding en diefstal. Daar heb ik alles los in staan hele trekkers maar ook b.v een topstang.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Ben5445

Bericht door Ben5445 »

Hallo Hans,

Dat is goed dat ik dat weet. Ik heb wel eens gevraagd bij delta loyd maar die hadden geen verzekering voor brand/diefstal voor oude tractoren alleen wa zeiden ze.

Groeten,
Benno

Plaats reactie