Onderdelen Perkins P3

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie

Wel of niet reviseren?

Ja
5
83%
Nee
1
17%

Totaal aantal stemmen: 6

richardploeg

Onderdelen Perkins P3

Bericht door richardploeg »

Goedenmiddag allemaal!

Ik ben afgelopen donderdag voor het eerst wezen cultivateren met mijn TED P3.
Het ging in het eerste opzicht geweldig, de motor was aardig eigenwijs en ging steeds beter lopen.
Hij had dan ook 15 jaar stil gestaan in een oude schuur.
S'morgens pijlde ik de motor, toen stond hij op ongeveer driekwart.
Toen ik hem s'avonds weg zette na het cultivateren zat er niks meer aan de pijlstok.
Hij gebruikt dus de nodige olie.
Bij de derde cylinder komt er ook olie uit de uitlaat.
Dit kon wel eens te maken hebben met de kleppen.
Maar afijn, heeft iemand een idee waar je een complete revisieset kan kopen voor een perkins P3 motor?
Als de motor dan toch los moet doen we het gelijk goed.

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

hans eshuis

Re: Onderdelen Perkins P3

Bericht door hans eshuis »

hoi

Als het blok niet stuk is gevroren gewoon reviseren dan is het altijd goed.

Als is zo op ebay kijk kost een bus 23 euro zuiger en veren 60 euro koppakking set 108 euro

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

richardploeg

Hallo hans,

Allereerst bedankt voor je reactie. :mrgreen:
Het blok is niet kapot gevroren.
Hij loopt eigenlijk ook als een zonnetje, maar ja dat doet een diesel nogal snel.
op histoparts heb je een complete pakkingset voor 70 euro, maar is de kwaliteit dan minder soms?
Ik wil hem het liefst helemaal showroom model maken, dan duurt het maar een jaar langer, als de trekker maar goed is!

Ik hoop op reacties!
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Richard,

De kwaliteit van voornamelijk de koppakking is niet zo goed als ik ze graag zou zien. Ik heb de laatste tijd veel onderdelen voor de 6.354 bij bepco/tracpieces vandaan, prijs is wat hoger maar het is kwalitatief zeer goed.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

richardploeg

Rene,

Ook jij bedankt voor je reactie!
Ik ga jullie tips eens bekijken! :mrgreen:
Als ik er weer niet uitkom horen jullie het wel haha,
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Richard,

Is een complete revisie wel nodig?
Misschien is alleen de cilinderkop klaar maken al voldoende?
De tractor moet na zo'n lange tijd stilstand eerst weer een beetje tot leven komen.
Eerst even langer goed gebruiken en olie en water goed op peil houden en daarna pas bekijken wat je doet.

Gr. Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

richardploeg

Hallo wim.

Ja je hebt gelijk, bij mijn oom liggen nog verschillende verstuiver testers en ook nog een compressie tester die je volgens mij op de plek van de verstuiver in het motorblok draait. En dan eerst maar eens kijken wat er uit die metingen komt.

De motor heeft eigenlijk nooit veel gewerkt op de boerderij. Al vrij snel kwam er een 35 en dan pak je toch sneller die 35 met diepte en hoogte regeling. De oude ted is toen in hoek gezet en verder niet veel naar om gekeken.
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Is trouwens het gaatje in het koppelings huis nog wel los?, aan de onderkand.
Of nog meer olie lekkages?

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

richardploeg

Hallo hans!

Ja dat gaatje is nog los, hier kwam namelijk olie uitlopen dat in de versnellingsbak hoort, daar zal dus waarschijnlijk een keerring lek zijn.
Hij lekt wel op de plek waar de disco zit bevestigd aan de as naar de distriebutieriem.
Deze as word ook gesmeerd door de olie uit het motorblok.
De olie die hier terecht komt gaat er net zo hard uit denk ik.
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

Laurens-MF

Bericht door Laurens-MF »

Hallo,
richardploeg schreef:Hallo hans,

Allereerst bedankt voor je reactie. :mrgreen:
Het blok is niet kapot gevroren.
Hij loopt eigenlijk ook als een zonnetje, maar ja dat doet een diesel nogal snel.
op histoparts heb je een complete pakkingset voor 70 euro, maar is de kwaliteit dan minder soms?
Ik wil hem het liefst helemaal showroom model maken, dan duurt het maar een jaar langer, als de trekker maar goed is!

Ik hoop op reacties!
Je zegt zelf dat je er een showroom model van wil maken. Waarom zou je de motor niet reviseren dan? Naderhand heb je er alleen maar plezier aan als alles mooi in orde is. Ik heb al meerdere "gerestaureerde" tractoren gezien die er beter uitzagen dan toen ze uit de fabriek kwamen, maar die ze met een bus start pilot moesten starten. Dat vind ik gewoon zonde. Als je het grondig wilt doen moet je alles doen.

groeten,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

richardploeg

Laurens,

Ja daarom, dat wil ik dus ook niet. Het moet allemaal super in orde zijn. Daar heb je inderdaad later alleen maar plezier van. Maar eerst maar eens een aantal dingen meten word thuis steeds geroepen :lol:

Ik vroeg ook eigenlijk gewoon maar om tips, :D
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

richardploeg

Goeiemiddag!

Kwam dit tegen op ebay:
http://www.ebay.com/itm/Ferguson-ENGINE ... 272wt_1610

Ferguson ENGINE OVHL KIT A3.152, F40, TE20, TO20, TO30, TO35 181535M1

Zijn dat dan de goede onderdelen?
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Richard,

Dat is een kit voor de de Perkins A3.152. Deze motor zit in de MF 35. Jij hebt een kit nodig voor de Perkins P3 motor. Het is dus niet de goede kit.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Richard,

P3 onderdelen zijn moeilijker dan de latere 3-pits perkinsjes. Als je bij Histoparts P3 als zoek term in typt vind je wel het meeste.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie