Carterpan MF 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Ben5445

Carterpan MF 35

Bericht door Ben5445 »

Hallo,

Mijn MF 35 lekt nog steeds wat olie, nu heb ik de carter pan er af gehaald. Nu wil ik hem weer in mekaar zetten maar nu heb ik een vraag over de pakking. In de pakkingset zitten 2 kurken pakkingen maar de een is zo een 6 cm langer en een paar mm dikker dan de ander. Als ik de carter pan bekijk zijn bieden kanten even groot (half ronde uitsparingen). Is de pakkingset niet goed of hoort het zo?

En hoe monteer je die kurken pakkingen, beetje vloeibare pakking en dan aan de carter pan plakken?

Groeten,
Benno
Ferguson tef, MF 35, MF 265, 6180, 5445

fergie
Contacteer:

Re: Carterpan MF 35

Bericht door fergie »

Hello Benno,

Je bedoelt halve maan vormige pakkingen ?. De dunne moet aan de vliegwiel kant. Je kunt dat soort dingen inderdaad met vloeibare pakking "vastplakken" om de montage te vergemakkelijken. Zolang het maar geen siliconen bevat, anders pers je ze er geheid tussenuit.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Ben5445

Bericht door Ben5445 »

Hallo René,

Klopt ik bedoel die maanvormige pakkingen.
Ik denk dat ik er wel iets moet afsnijden, want ze moeten vlak zijn met de bovenkant van de carter pan?

Groeten,
Benno

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Benno,

Zijn altijd van die leuke vragen. Dus even in het boek gekeken. Wordt niets over gezegd. Dan kan het zo zijn dat het de bedoeling is dat de pakking in elkaar wordt gedrukt en dus dikker wordt en de zaak mooi opsluit. Er staat wel in het boek dat je ze rondom moet insmeren wat dan ook als een soort glijmiddel gaat werken om dat makkelijker te maken. Ik zou zeggen probeer het en als het niet zwaar gaat zal het wel zo moeten. Wil het voor geen meter dan gewoon net ietsje te lang laten bij het knippen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Ben5445

Bericht door Ben5445 »

Hallo René,

Ik ga het wel proberen om de pakkingen er tussen te krijgen.
Ik laat wel horen hoe het afloopt.

Bedankt voor de snelle antwoorden van mijn vragen.

Groeten,
Benno

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Benno,

Als de kurkpakkingen in lengte verschillen dan heb je waarschijnlijk kurken van een jonge MF 135.
De kurken moeten normaal even lang zijn, vooral ook omdat jouw carter voor en achter dezelfde ronding en lengte heeft.
Past de papierpakking aan de zijkanten wel, of is dit ook van een nieuwer type?
Deze mag men met Bisonkit o.i.d. aan de bovenkant vastplakken.
De kurkpakking drukt men HEEL voorzichtig met een kleine schroevendraaier o.i.d. in de aluminium sponning.
Het carter kan men daarna met iets vloeibare pakking insmeren en eronderdrukken.

Gr. Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Ben5445

Bericht door Ben5445 »

Hallo Wim,

Ik heb de pakking er tussen gedaan op de manier zo als u beschreef. Een kant moest ik de kurkpakking ook plakken want die bleef niet zitten.

Volgens hps was dit de pakkingset voor een MF 35. Maar als je de kurk pakking wat aanpast dan lukt het wel, denk ik want de motor heeft nog niet gelopen.

Groeten,
Benno

Plaats reactie